Bijna de hele voorraad spoorkaartjes, die de THT vorig jaar zomer kocht, is inmiddels op. Alle 1700 tweede klas kaartjes à 25 gulden zijn op, er is alleen nog een beperkte voorraad kaartjes voor de eerste klasse, dat waren er 2300, die 35 gulden kosten. De aanschaf betekende indertijd een investering van 123.000 gulden, maar die lijkt er nu dubbel en dwars uitgekomen te zijn. Bij vernieuwing van het kontrakt zal, bij aanschaf van wederom 4000 kaartjes, het aandeel tweede klasse moeten groeien tot 1900 of 2000. Als afdelingen zich evenals EL tot tweede-klas-reizen willen beperken, moet de bestelling misschien nog wel wat verder bijgesteld worden.
Waar men bij AFZ ook goed over te spreken is, is de mate waarin THT'ers hun auto ten gunste van de trein hebben laten staan. Als een dienstreis gemakkelijk per trein te maken is, mag er niet meer voor de auto gedeklareerd worden. AFZ-medewerker Kamperman heeft de indruk dat de afdelingen goed de hand hebben gehouden aan deze bepaling, die er mede de oorzaak van is, dat een bezuiniging vrij pijnloos zijn beslag kan krijgen.