Arrogante advertentie Delft

| Redactie

In Delft heerst onenigheid over de manier waarop de overwinning van de Nuna 3 in de World Solar Challenge (eind september) is gebruikt in de mediacampagne voor de TU Delft. Die botst met de geest van het project, vinden veel leden van het huidige en vorige Nuna-teams. Delft won met de Nuna al drie keer in Australië.

Delta, het weekblad van de Delftse universiteit meldt dat de TUD na de recente overwinning dagbladadvertenties plaatste waarin wordt verwezen naar de website metexcusesaandeconcurrentie.nl. Die `arrogantie' schoot de projectleider van Nuna 2 (die van vorig jaar dus) dermate in het verkeerde keelgat dat hij een brief naar het college van bestuur heeft gestuurd. Dat de foto van de Nuna 3 voor de advertentie bewerkt is - de logo's van sponsor Nuon werden vervangen door de logo's van de universiteit - vinden de medewerkers aan het Nuna-project ook al `niet chic'.

Het communicatiebureau dat verantwoordelijk is voor het mediaoffensief laat aan Delta weten dat er inderdaad een element van arrogantie in de campagne zit, maar wel `met een knipoog.' `De buitenwereld is zich nauwelijks bewust van de kwaliteiten van deze universiteit. Dan is het niet slecht om een tikkeltje arrogant te zijn.'

Volgens het universiteitsblad speelt op de achtergrond meer mee: namelijk het gevoel bij sommige Nuna-pioniers dat in alle publiciteit en reclame rondom Nuna hun pionierswerk volledig naar de achtergrond is verdwenen.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.