Wij kennen Willem als een belezen onderwijskundige die zich, zoals hij het zelf eens beschreef, `met hart en ziel' bezig hield met projectonderwijs en zijn omgeving gedreven inspireerde om het onderwijs in die richting vorm te geven.
Zo werd onder Willem's bezielende leiding het PRAXIS-systeem ingevoerd. In deze combinatie van blokonderwijs en projectonderwijs leren studenten de opgedane kennis toe te passen op concrete problemen uit het vakgebied. Het onderwijskundige concept van de opleiding werd in de laatste onderwijsvisitatie als een sterk punt van de opleiding genoemd. Een pluim voor de opleiding die mede is te danken aan de grote inzet van Willem.
Wij zullen ons Willem blijven herinneren als een fijne collega en een goede vriend. Wij wensen zijn partner Gudrun en zijn kinderen Bas, Mattijs en Claartje veel kracht en moed bij het verwerken van dit zware verlies.
Namens de faculteit Bedrijf, Bestuur en Technologie
en de onderwijsondersteunende staf,
Hans Stolk, Riet Martens