Algemeen
Training Theatervaardigheden
Cursusonderdelen zijn: basistechnieken, hanteren van metaforen, vertellen van anecdotes, neerzetten van een persoon in een situatie, ensceneren van een dialoog en improviseren. De cursus vindt plaats op woensdag 25 januari a.s. Docent: Frank de Mink (2051). Opgave bij het OC: tel: 2050. Opgeven zo spoedig mogelijk in elk geval voor 23 januari a.s.
Cursus 'Begeleiding van doctoraalopdrachten'
Als u niet helemaal tevreden bent over de manier waarop u afstudeerders begeleidt, kunt u misschien wat opsteken van deze cursus van het Onderwijskundig Centrum. Zo'n 200 docenten gingen u de afgelopen 5 jaar reeds voor en waren erg content over het gebodene. In de cursus inventariseren we de taken van een begeleider, gaan we na hoe je opdrachten het best kunt formuleren en bespreken we wat het effect is van verschillende stijlen van begeleiden. Beoordelen komt uitgebreid aan de orde en vaak voorkomende problemen van studenten passeren de revue. Bij dat alles houden we sterk de tijd in de gaten: hoe kun je goed begeleiden zonder de beschikbare tijd te overschrijden? Cursustijden: donderdag 9 (middag) en vrijdag 10 (hele dag) februari a.s. Opgeven tot 26 januari bij secretariaat OC (2050), inlichtingen bij Harry van de Wouw (2626) of Wim Weenk (2048).
Maken van schriftelijk studiemateriaal
Op maandagmiddag 13 februari organiseert het Onderwijskundig Centrum weer een studiemiddag voor docenten over de didactische eisen die je moet stellen aan schriftelijk studiemateriaal. Vooral bedoeld voor docenten die overwegen een syllabus te gaan samenstellen of te verbeteren. Van 13.30 - 16.30 uur in de vergaderzaal van het OC. Opgave bij het OC, tel. 2050, voor 26 januari.
Workshop over onderwijs met Cases en Projecten
Op vrijdag 3 februari organiseert het Onderwijskundig Centrum weer een workshop voor docenten die studenten willen voorbereiden op praktijksituaties door geïntegreerde opdrachten. De workshop is voor vakken zoals Bedrijfskunde, Informatiekunde en Milieukunde, maar ook voor technische vakken. Inhoud van de workshop: vinden en ontwerpen van cases en projecten, hanteren van inter- en multidisciplinaire problemen, begeleiden van projectonderwijs, voorbereiding door studenten en toetsing. Voor meer informatie en aanmelding, uiterlijk 23 januari, belt u het secretariaat van het Onderwijskundig Centrum, tel. 2050.
Verslag van de 145e vergadering van OPUT
gehouden op 21 december 1994
Nieuwe structuur medezeggenschap: het college heeft het OPUT een notitie toegezonden over het bovengenoemde onderwerp als aanzet tot een discussie. De bonden hebben grote moeite met de inhoud van de notitie omdat daarin de rol van de bonden, wordt gediskwalificeerd. Zij wijzen erop, dat het overleg over de arbeidsvoorwaarden wettelijk gezien is voorbehouden aan het OPUT en dat dit derhalve niet uit handen gegeven kan worden. Wel moet het mogelijk zijn over onduidelijkheden tussen de verschillende overlegorganen in goed overleg afspraken te maken om overlap te voorkomen. Hiertoe zal echter een andere notitie dan de voorliggende als basis moeten dienen. Het college bestrijdt niet dat het arbeidsvoorwaardenoverleg is toebedeeld aan het OPUT, maar heeft slechts met de notitie een aanzet willen geven. Na enige discussie wordt afgesproken dat het college met een nieuwe korte analytische notitie zal komen voor een verdere discussie.
Notitie opleidingsdirecteur: n.a.v. opmerkingen vanuit de organisatie is de notitie even op een zijspoor gezet en is de CCO gevraagd om advies.
De bonden pleiten n.a.v. de notitie voor een opwaardering van de onderwijsinspanningen in zijn algemeenheid. Verder wijst men er op dat veel WP-ers t.a.v. hun onderwijsaktiviteiten een persoonlijke waardering vinden in de inhoudelijke/didactiche autonomie. Volgens de bonden wordt deze autonomie door de notitie ondergraven hetgeen de belangstelling voor onderwijs ontmoedigt. Verder wordt benadrukt dat zeker 40% van het onderwijs voortkomt vanuit de curriculi bij de faculteiten. Hierover is niets terug te vinden in de notitie. Daarnaast is men van mening dat een afsplitsing van onderwijstaken een uitholling van de taken van de vakgroepen inhoudt.
Het college bestrijdt dat er sprake zal zijn van een spanningsveld tussen de autonomie van de onderwijsgevenden en de opleidingsdirecteur, omdat de bouwstenen voor het onderwijs aangegeven zullen worden door diegenen die met onderwijs bezig zijn. Overigens constateert het college dat het onderwijs binnen de UT in zijn algemeenheid duidelijk voor verbetering vatbaar is. De gemaakte opmerkingen zullen zoveel mogelijk meegenomen worden in een aangepaste notitie.
Reorganisaties: TSM: het college deelt mee dat TSM bezig is met een privatiseringsvoorbereiding tezamen met enkele andere universiteiten. Nader informatie volgt.
Dienst Studentenwelzijn: Het college is bezig met een onderzoek naar de mate waarin de universiteit verantwoordelijkheid wil/moet dragen voor studentenwelzijn en in hoeverre dat invloed heeft op de bestaande organisatie.
De volgende OPUT-vergadering is vastgesteld op 15 februari 1995.
Wetenschapswinkel
zoekt één of twee studenten bedrijfskunde en/of bestuurskunde die voor biologische boerderij Duivelshof in Oldenzaal onderzoek doen naar boerenmarkten. Het onderzoek moet leiden tot een advies aan gemeenten in de regio met betrekking tot boerenmarkten voor biologisch geteelde produkten. Deelvragen zijn: 1. Wat is het landelijk beleid ter promotie van biologisch geteelde produkten? 2. Hoe wordt dit beleid uitgevoerd? 3. Hoe verhoudt het landelijk beleid en de uitvoering ervan zich met dat in de grote gemeentes in Twente? 4. In hoeverre is er bij de regionale bevolking belangstelling voor een biologische boerenmarkt? Om welke produkten gaat het? 5. Hoeveel biologische producenten in de regio hebben belangstelling voor een boerenmarkt en welke produkten leveren zij? Belangstellenden kunnen contact opnemen met Saïd Benjadi (777904), Maurice Prins (895041) of Cisca Wagenmakers, Wetenschapswinkel tel 4407 ('s morgens).
zoekt een student met kennis van milieuwetgeving en affectie voor milieuvriendelijke bedrijfsvoering en technologie die biologische zuivelboerderij Duivelshof in de Lutte wil begeleiden bij ambtelijke zaken rondom de aanleg van een (huishoudelijk-)afvalwaterzuiveringssysteem dat gebruikt maakt van rietvelden. Boerderij Duivelshof wil dit systeem aanleggen in navolging van positieve ervaringen met experimenten van de Kleine Aarde in Noord Brabant. De aanleg hiervan stuit op weerstand bij de plaatselijke overheid, de provincie en het waterschap. Bij de laatsten gaat de voorkeur uit naar aanleg van een persriool.
De volgende werkzaamheden zijn nodig: a) bondige uitleg van de werking van het (huishoudelijk-)afvalwaterzuiveringssysteem doormiddel van rietvelden voor de plaatselijke overheid. Hiervoor is informatie beschikbaar; b) doorberekening van de aanleg- en onderhoudskosten van dit systeem in vergelijking tot de kosten voor onderhoud en aanleg van een persriool. Hiervoor is informatie beschikbaar; c) De boer begeleiden bij de discussie met de plaatselijke overheid om goedkeuring voor de aanleg van het systeem te krijgen.
Heb je belangstelling? Neem dan contact op met Saïd Benjadi (777904), Maurice Prins (895041) of Cisca Wagenmakers, Wetenschapswinkel tel 894407 ('s morgens). Praktijkgericht onderzoek, training in adviesvaardigheden, studiepunten en wat geld. Is dat iets voor jou? Kom dan eens langs bij de Wetenschapswinkel!
Onderwijs
Alle faculteiten
Studentopdrachten EL, TN
In het project 'High-density magnetic recording in ME tape' in het 'magnetisch' onderzoekthema van de vakgroep Transductietechniek en Materiaalkunde (TDM) is plaats voor enkele studentopdrachten. Hierbij gaat
het om het in werking stellen en toepassen van meetopstellingen waarbij o.a. elektronische en software-matige (Labview) problemen aan de orde zullen komen. Voor het analyseren van de meetgegevens zal gebruik worden gemaakt van 'Fast Fourier'-transformaties. Inlichtingen bij dr.ir. J.P.J. Groenland, EL/TN-gebouw 6208, tel. 2713.
Legitimatie tentamens/examens
Voor alle tentamens/examens is legitimatie verplicht. Bij onderstaande
tentamens/examens wordt in ieder geval door de surveillanten gecontroleerd: Inleiding in het Programmeren (211000); Imperatief Programmeren (211201); Digitale techniek (213100); Deelnemers aan deze tentamens dienen de legitimatie zichtbaar op zijn/haar tafel in de tentamenzaal te leggen, opdat de surveillant deze kan controleren.
Wijziging studiemateriaal Informatica-vakken 3e trim.
Zie onder INF
Produktiemanagement I / Inleiding Bedrijfsleer voor WB (181001)
Voor: alle faculteiten m.u.v. TBK
Voor studenten van andere faculteiten m.u.v. TBK is er een tentamenmogelijkheid op woensdagmiddag 8 maart 1995 van 13.30 - 17.00 uur.
Inschrijven bij eigen BOZ van 9 januari t/m 27 januari a.s.
Ter voorbereiding op het officiële herkansingstentamen op 23 juni 1995 van 13.30 - 17.00 uur wordt in het derde trimester een aantal colleges gegeven. De data van deze colleges worden t.z.t. nog aangekondigd.
WB
Afscheidscollege
Met ingang van 1 maart 1995 zal prof.ir. C.J. Heuvelman zijn dienstverband met de UT beëindigen. Ter gelegenheid hiervan geeft hij op 2 maart 1995 een afscheidscollege om 15.00 uur in zaal WB C101.
Calculus II (152027)
Voor: P-studenten van WB, CT en TN
De verroosterde tentamens Calculus II zijn bestemd voor de volgende groepen: maandag 6 maart 1995, 9.00 - 12.00 uur alleen voor CT en TN studenten; woensdag 8 maart 1995, 9.00 - 12.00 uur alleen voor WB-project studenten en WB-herhalers.
EL
C.S. Systeemtheorie (156064)
Voor: D-studenten van TW/EL
Voordracht D1-projekt
Ger Nijmeijer, Michiel Roeleveld, Erik Hendriks en Erik Nijssen over: Densitometrische beeldanalyse; 19 januari 1995, 14.00 uur, EL/TN-gebouw, kamer B1220.
250-uurs voordracht
P. v/d Meer van Houtum over: Algoritme voor het vaststellen van de mode-ranges van een circuit; 25 januari 1995, 10.30 uur, EL/TN-gebouw, kamer B1228.
Doctoraalvoordracht
R.E. Hellinghuizen over: Analysis of transcoding systems; 26 januari 1995, 16.00 uur, EL/TN-gebouw, kamer T4.
CT
Calculus II (152027)
Voor: P-studenten van WB, CT en TN
Zie onder WB
Voorbereiding Ouderejaarsstages (180010)
Voor: TN, CT-studenten die dit jaar een stage met TBK-component willen uitvoeren.
Ten behoeve van de uitvoering van de BK-invulling van de stage bestaat tweemaal de gelegenheid een voorbereidingsbijeenkomst te bezoeken.
Er zijn twee gelegenheden om de voorbereidingsbijeenkomst bij te wonen: maandag 13 februari van 8.30 - 12.00 in BB106 of maandag 22 mei van 8.30 - 12.00 in BB106.
TBK/CT&M
Integrand
Integrand zoekt een afgestudeerde TBK-Student(e) voor het vast leggen van het hele bedrijfsproces bij een bouwnijverheidsbedrijf in Nijverdal volgens de ISO-normering. Het bedrijf heeft ongeveer 50 werknemers en maakt scheidingswanden. Er ligt al een globaal plan. De opdracht begint zospoedig mogelijk en duurt zo'n 6 maanden full-time.
Eisen die aan de afgestudeerde worden gesteld worden zijn kennis van/ervaring met ISO-normering en zelfstandig kunnen werken. De beloning is minimumloon. Heb je interesse in deze of een andere opdracht kom dan even langs bij de Integrandkamer, Vrijhof 206, tel.: 053-893909. Referentienummer: 419.
Hulpmiddelen voor informatiesysteemontwerp (212028) trim. 3
Zie onder INF
Oriëntatie Bedrijfsinformatiekunde (OBIK) 186351
Voor: P-studenten
In tegenstelling tot wat eerder bekend is gemaakt, zal het vak OBIK ook via een case-opdracht worden getoetst. Tijdens het tentamen zal u daarom een van de aanbevolen cases uit het studiebnoek worden voorgelegd. Hiervoor kunt u 15% van uw eindcijfer voor dit vak verkrijgen. U wordt daarom sterk aanbevolen, alle cases met de nodige zorgvuldigheid in uw studiegroepje te maken. Verder kunt u ook vragen voor het response-college via email aan de docent doen toekomen. Het email adres is: In[[email protected]].
Oriëntatie Bedrijfsinformatiekunde (OBIK) en Inleiding ComputerGebruik (ICG)
Voor: TBK Propedeuse
Afronding van het practicum Inleiding ComputerGebruik is voorwaarde voor het kunnen volgen van het vak OBIK. Of u aan deze eis hebt voldaan, wordt pas tijdens het tentamen gecontroleerd. Hebt u niet aan de ICG-eisen voldaan, dan wordt aan u geen tentamenbriefje voor OBIK uitgereikt. Mocht u van mening zijn dat u toch aan de ICG eisen hebt voldaan, dan kunt u dit bewijzen door het verstrekte briefje voor het ICG te tonen. U wordt dus aangeraden het ICG briefje zorgvuldig te bewaren.
Voorbereiding tweedejaars Bedrijfsstage (180059)
Voor: TBK-D1, studenten die in februari op stage gaan
Op maandag 6 februari a.s. vindt een voorbereidingsbijeenkomst plaats voor studenten die in februari op stage gaan. De stagebegeleider geeft de laatste actuele informatie en praktische tips. Daarnaast maak je kennis met de stage-ervaringen van een BK-student. Tijd: 12.30-13.30, BB106. Vragen? Neem contact op met Hans Heerkens, stagebegeleider BK, tel.893492, kamer BB409.
Bedrijfsstage (180059)
Voor: TBK-D1
Als je in de zomervakantie je tweedejaars Bedrijfsstage wilt vervullen, wacht dan niet met het zoeken van een stageplaats. Uiterlijk 15 mei a.s. moet je je stageplaats hebben aangemeld bij BOZ/TBK. Op maandag 30 januari a.s. is er een informatiebijeenkomst over de stage in BB6. Tijd 15.45-16.30 uur. Als je de informatiebijeenkomst ten behoeve van de winterstage in september 1994 al hebt gevolgd hoef je niet te komen.
De stagehandleiding is verkrijgbaar bij de U-Take.
Toets Inleiding Technische Bedrijfskunde (180049)
Voor: TBK Propedeuse
Studenten die op 9 maart a.s. deelnemen aan de toets voor het vak Inleiding TBK (180049) hoeven zich hiervoor niet in te schrijven..
Wijziging hoor- en werkcollege Strategisch Management (186456)
Voor: TBK D2,3
In tegenstelling tot het werkschema zal op donderdag 26 januari en 2 februari a.s. tweemaal achtereen een hoorcollege worden gegeven. Het verplichte werkcollege dat nu op 2 februari a.s. is gepland verschuift naar 9 februari a.s.
Praktikumweek III Keuzevak Finance/IT (180054)
Voor: TBK D2,3
In tegenstelling tot hetgeen op de roze collegeroosters staat vermeld, wordt er dit trimester geen Praktikumweek III georganiseerd. Dit vak is opgeheven en vervangen door het college Finance/IT (zie hieronder). Vanwege het tijdstip waarop tot deze verandering is besloten (april 1994) en de doorlooptijd van studiegids en collegeroosters, kon deze verandering niet in het rooster worden opgenomen. Wij hebben vernomen dat een aantal mensen daardoor ten onrechte de laatste tentamenweek van dit trimester heeft vrijgehouden. Hiervoor onze excuses. Diegenen die zich alsnog willen inschrijven voor de vakken die in die week getentamineerd worden, kunnen dit doen.
In het derde trimester van dit collegejaar zal het college Finance/IT worden gegeven. Gedurende een achttal woensdagmiddagen zal een aantal onderwerpen op het gebied van Finance/IT worden behandeld. Finance/IT is het vakgebied van de toepassingen van informatietechnologie in de financiële dienstverlening. Men kan hierbij denken aan Electronic Banking, EDI, beveiliging, internationale betalingen etc. Iedere woensdagmiddag zullen, na een algemene inleiding, één of twee sprekers uit de praktijk een voordracht houden over een afgebakend onderwerp binnen het vakgebied. Daarna is er gelegenheid voor vragen en discussie. Het vak wordt afgesloten door middel van het spelen van het Business Game Financiële Logistiek, waarin de deelnemers in groepjes als exporteur, importeur of bank met behulp van verschillende technologische hulpmiddelen en onderhandelingskracht hun winst trachten te maximaliseren. Dit Business Game neemt een dag in beslag.
In verband met de fysieke beperkingen van het Business Game en om de discussie tijdens het college te bevorderen, is er een maximum van 50 deelnemers. Vanwege de veranderde structuur is de waardering voor het college opgehoogd van 1 SP naar 2,5 SP. De colleges zullen plaatsvinden in zaal CT-1812 op woensdagmiddag van 14.00 tot ongeveer 16.30 uur. De inschrijving voor het vak is geopend vanaf 23 januari 1995 op de gebruikelijke plaats (vloer 3 BB-gebouw). De reader Finance/IT zal vanaf eind februari beschikbaar zijn. Voor verder informatie kunt u contact opnemen met ir A. Hoekema, telefoon 894545.
Ontwerpen van Civiel Technische Constructies II (226021)
Voor: D1 studenten
Het practicum OCC II van 25 januari vervalt en wordt ingehaald op de volgende uren: groep 1: dinsdag 14 februari 1e + 2e uur (week 7) WB T909; groep 2: dinsdag 14 februari 3e + 4e uur (week 7) WB T909
Volgorde wijziging tentamens OCC II (226021)
Voor: D1
Volgens het tentamenrooster is: do. 09/3/1995 tentamen OCC II - deel 1,
wo. 31/5/1995 tentamen OCC II - deel 2 en vr. 23/6/1995 tentamen OCC II - deel 1. Bovenstaande moet gewijzigd worden in: do. 09/3/1995 tentamen OCC II - deel 2 (Draagconstructies), wo. 31/5/1995 tentamen OCC II - deel 1 (Natte infrastructuur) en vr. 23/6/1995 tentamen OCC II - deel 2 (Draagconstructies)
Inschrijving voor Werkcollege OCC-I (226020)
Voor: CT&M-P / TBK-D1 / BSK-D1 studenten
Alle studenten die willen deelnemen aan de werkcolleges van het vak OCC-1 dienen zich uiterlijk 16 februari 1995 in te schrijven op de lijsten bij het publicatiebord in de noordvleugel van het WB-gebouw.
Daarbij geldt, dat CT&M-studenten zich dienen in te schrijven in de groep waar zij bij zijn ingedeeld in het begin van het studiejaar. TBK-C-studenten en BSK-studenten dienen zich in te schrijven in de groepen die voor hen zijn bestemd. In elke subgroep dienen zich niet meer dan 12 studenten in te schrijven. De zalen waar de werkcolleges worden gegeven zijn als volgt: week 11, di 14/3 - 1 t/m 8 uur hal D 236; wo 15/3 - 1/2 uur WB hal IV 208
wo 15/3 - 5 t/m 8 uur WB T609; week 12, di 21/3 - 1 t/m 8 uur WB W245; wo 22/3 - 1/2 uur WB hal IV 208; wo 22/3 - 5 t/m 8 uur WB T609; week 13, 14, 15, 17, 18, 19 en 20: di 28/3 - 1 t/m 8 uur WB Z 107; wo 29/3 - 1/2 uur WB hal IV 208; wo 29/3 - 5 t/m 8 uur WB T609
Indien zich problemen voordoen (bijv. onvoldoende ruimte in een groep), dan dienen de studenten die zich niet meer kunnen inschrijven zich te wenden tot de docenten van het vak (ir. H.L. ter Huerne en/of drs. M.J.G. Witbreuk, kamers N-117 en N-119).
De werkcolleges vinden plaats in de weken 11 tot en met 15 en in de weken 17 tot en met 20 op de aangegeven tijden. De werkcolleges worden ingeluid met gastcolleges op maandag 13 maart het 5e/6e uur in BB3 en op donderdag 27 april het 7e/8e uur in BB3.
Verplaatsing vak Management van Technologie en Inovatie in de Bouw - MTIB (226510) van 4.1 naar 3.3
Voor: CT&M - D1 / D2
Het vak MTIB - dat deel uit maakt van het BT&M praktikum - is verplaatst van trimester 4.1 naar trimester 3.3.
Hoorcolleges zullen plaatsvinden op wo. het 1e en 2e uur in BB7 als leermiddel wordt gebruikt: 'het kan best anders in de bouw' SBR publno 166; verdere informatie over MTIB staat in de studiegids (pag. 372). NB: BT&M studenten wordt aangeraden om in 4.1 op stage te gaan. Daarmee zal in het 4.1 programma rekening worden gehouden.
AIESEC
Van 4 t/m 7 april organiseert AIESEC-Twente de Carrièreweek. Wat voorheen 3 aparte bedrijvendagen waren, is nu een uitgebreid weekprogramma geworden. Het programma bevat de volgende onderdelen. De Arbeidsmarkt Oriëntatie Dag, met onderwerpen als: de eisen van, ontwikkelingen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt, 'networking' en het starten van een eigen onderneming. Bijdragen worden geleverd door o.a.: Raadgevend Bureau Claessens, ING Bank, Intermediar en Mercuri Urval.
De Bedrijven Presentatie Dag, waarop recruiters van grote ondernemingen je informeren over bedrijfsactiviteiten, carrièremogelijkheden etc. De Sollicitatietraining, waar een professioneel bureau de verschillende onderdelen van het sollicitatieproces aan de orde laat komen. De Individuele Gesprekken Dag, jouw mogelijkheid om een persoonlijk gesprek te voeren met bedrijfsrecruiters. Bovendien zal er een aantal workshops plaatsvinden. Vanaf 23 januari kun je je inschrijven op het kantoor in het BB gebouw!
BSK
Kandidaatstelling faculteitsraad
Ten behoeve van de verkiezingen van de nieuwe leden voor de faculteitsraad
BSK attenderen wij alle studenten erop, dat hiervoor kandidaten kunnen worden gesteld gedurende de periode 9 t/m 17 februari 1995. De procedure rond de verkiezingen hangt op het publicatiebord in het TWRC-gebouw. Inlichtingen, o.a. over de wijze van kandidaatstelling, worden gegeven door Carla Knippers, tel. 3232.
Afstudeeropdracht.
De Sociale Werkvoorziening Ommen biedt de mogelijkheid van een afstudeeropdracht. Onderwerp: Bestuurlijke informatievoorziening. De werkzaamheden dienen te resulteren in een informatieplan. Aanvang: op korte termijn.
Inlichtingen: stagebureau ('s morgens: tel. 893239/3240), kamer C-103.
Colloquium
Saskia van der Sluis over: Geboorte van een republiek, Ierland en Groot-Brittannië 1916-1919; 1 februari 1995, 16.00 uur, TW A144.
Frank Frowijn over: het organiseren van een gemeentelijke vastgoedinformatiebalie; 3 februari 1995, 15.00 uur, TW B209.
TW
Doctoraalvoordracht
Bert Jagers over: Schatting van het aantal bronnen in de hersenen op basis
van EEG- en/of MEG-metingen; 1 februari 1995 om 13.45 uur in TW-A131.
Stochastische filter en besturingstheorie (157016)
Voor: D-studenten van TW
Door een abuis is er voor dit vak ook een tentamen op 25 augustus a.s.
verroosterd. Deze gelegenheid is niet terecht, dus is er dit studiejaar nog
slechts een herkansing mogelijk en wel op 27 juni a.s. om 13.30 uur.
C.S. Systeemtheorie (156064)
Voor: D-studenten van TW/EL
INF/BIT
Doctoraalvoordracht
F.H. Zwaal over: The Design and Implementation of a Camera Independent Face Tracking Module; 27 januari 1995, 14.00 uur, CT-1814.
Aanmelding d-examenvergadering in maart 1995
Uiterlijk tot en met woensdag 15 februari 1995 kan men zich aanmelden voor het doktoraal examen Informatica op 16 maart 1995. Aanmelding geschiedt middels het invullen van een aanmeldingsformulier. U dient hiervoor een info-setje betreffende aanmelding D-examen, aankondiging D-voordracht e.d. af te halen bij BOZ-INF. Wij zijn geopend van 10.00 - 14.00 uur.
Terugtrekken voor het examen is mogelijk, bij BOZ, tot en met 9 maart 1995. Alle beoordelingsmededelingen dienen uiterlijk 9 maart 1995 in het bezit te zijn van BOZ-INF. Een exemplaar van het doktoraalverslag dient (voor 9 maart a.s.) te worden ingeleverd bij BOZ-INF. Het verslag zal, indien u daarvoor toestemming hebt gegeven, naar de bibliotheek van INF gaan.
Studenten die nog geen goedgekeurd studieprogramma hebben, of studenten die nog wijzigingen op het studieprogramma hebben, dienen dit z.s.m. door te geven aan BOZ-INF. De diploma-uitreiking zal plaatsvinden op 24 maart 1995.
Samenstelling afstudeerpakket.
Minimaal 12 maanden voor de start van de doctoraalopdracht dient de studenteen keuze te maken m.b.t. de vakgroep waar hij/zij denkt af te studeren. Op dat moment dient de student tevens in overleg met de studie-adviseur een afstudeerpakket samen te stellen. Zuiver alleen om je een idee te geven hoe je een dergelijk afstudeerpakket zou kunnen samenstellen liggen er op de balie bij BOZ-INF voorbeelden van studieprogramma's ter inzage. Het is dus niet de bedoeling dat je deze voorbeelden letterlijk overneemt, uiteraard mag dit wel. De voorwaarden waaraan je afstudeerpakket dient te voldoen staan vermeld in de studiehandleiding van INF. Deze wordt tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten van de vakgroepen ter beschikking gesteld en is verder bij BOZ af te halen. Bij BOZ kun je tevens een formulier verkrijgen waarop je je afstudeerpakket kunt vermelden.
Legitimatie tentamens/examens
Voor alle tentamens/examens is legitimatie verplicht. Bij onderstaande tentamens/examens wordt in ieder geval door de surveillanten gecontroleerd: Inleiding in het Programmeren (211000); Imperatief Programmeren (211201); Digitale techniek (213100). Deelnemers aan deze tentamens dienen de legitimatie zichtbaar op zijn/haar tafel in de tentamenzaal te leggen, opdat de surveillant deze kan controleren.
Mededeling van het stembureau Informatica:
Verkiezing van de leden van de faculteitsraad. De verkiezing van de leden van de faculteitsraad vindt plaats op 25 en 26 april a.s. Het kiezersregister voor deze verkiezing ligt vanaf 24 januari ter inzage in het faculteitsbureau, kamer 1035 in het INF-gebouw. Ieder lid van de faculteit kan gedurende de periode van 25 januari tot en met 31 januari schriftelijk aan het stembureau om verbetering van het kiezersregister vragen.
Gedurende de periode van 9 tot en met 17 februari kunnen kandidaten worden gesteld ter verkiezing als lid van de faculteitsraad. Formulieren voor de kandidaatstelling zijn in voornoemde periode verkrijgbaar bij het faculteitsbureau, BOZ-INF en de leden van het stembureau. Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij de leden van het stembureau: Rolf Engmann, kamer 3031, tel. 3691, Hans Scholten, kamer 4037, tel. 3733 en Gerben Soepenberg, tel. 074-426537.
Prestatie-analyse van computersystemen (211120)
Het collegeschema voor PACS (211120) is voor 1995 licht aangepast. De volgende 6 colleges worden in 1995 gegeven (colleges nummer 7 t/m 12 in de gehele serie): dinsdag 3+4: 10/1, 17/1, 24/1, 31/1; vrijdag* 3+4: 20/1, 3/2. (was vrijdag ** 5+6). Alle colleges vinden nu plaats in zaal U4 op het 3+4-de college uur.
Hulpmiddelen voor informatiesysteemontwerp (212028) trim. 3
Het college Hulpmiddelen voor informatiesysteemontwerp (212028) in trimester 3 wordt in tegenstelling tot wat op het rooster vermeld staat op vrijdagmiddag 13.45-16.30 uur gegeven, en wel op de volgende middagen: 17-3, 24-3, 31-3, 28-4, 19-5 in de demozaal in Hal B. 12-5 in zaal TW A-137 (Het college was verroosterd op vrijdag 5+6, in TW A-137.)
Wijziging studiemateriaal derde trimester
Keuze-+schilvakken: 211111 Parallelle processen: Alleen dictaat (reader vervalt). 213005 Computerarchitectuur: Alleen practicumhandl. en dictaat (reader en sheets vervallen).
Keuzevakken: 211032 Seminarium theoretische informatica: gaat via college. 211033 Neurale netwerken en neuro-comp: knipkaart i.p.v. practicumhandleiding. (+boek). 211109 Voortgezette logica: geen dictaat, wel boek. 212017Kennistechnologie voor technische toepassingen: dictaat+practicumhandl. 212029 Technische wetenschappelijke informatiesyst.: gaat via college.
Toets Maple-prakticum (150535)
Voor: P-studenten van INF
De toets voor het Maple-prakticum wordt gehouden op de volgende tijdstippen: voor groep 1: vrijdag 10 februari, 8.30 10.15; voor groep 2: donderdag 9 februari, 15.45 - 17.30; voor groep 3: donderdag 9 februari, 13.45 - 15.30, in de prakticumzaal TW-A103. Let op het gewijzigde tijdstip voor groep 2!
TO
Psychometrie (196018)
Voor: TO-D1-studenten
De deeltoets voor het vak Psychometrie van 27 januari a.s. wordt verplaatst naar: vrijdag 3 februari 1995, 5e en 6e uur, zaal Hal D105, deeltoets 1.
Campus en studentenleven
SPE
Eenheid
Aanstaande zondag is de zogenaamde zondag van de eenheid van de christenen. Doel is in de liturgie aandacht te geven aan de oecumenische samenwerking van christenen uit verschillende tradities. Zo zal bijvoorbeeld een van onze protestantse studentenpastores preken in de St Paulusabdij. De viering van het studentenpastoraat is in de Audiozaal om half elf. Gelezen wordt o.a. het verhaal waarin Jezus zich voorstelt in de synagoge in Nazareth. Voorganger is Kees Kuyvenhoven.
Stop making sense
Woensdag 25 januari, 15.30 uur Amphi: Themamiddag over zingeving en popmuziek (geen relipop). Daarna voor de liefhebbers een gereduceerde mensamaaltijd gevolgd door een nagesprek. Wim Jansen, die veel verstand heeft van popmuziek, zal het middagthema verzorgen. Opgave voor de maaltijd bij het secretariaat.
Bereikbaarheid pastores: Carla van der Heijden (r.k.), tel. 053-894020 of 776678. Kees Kuijvenhoven (prot.), tel. 053-337571. Jan de Jongh (prot. deeltijd), tel. 074-430230. Adres secretariaat: Riet Glas, Vrijhof kamer 201 - 204 (Pastoraatsplein), tel. 053-892369. Aanwezig ma-do 's middags.
SRD
Studentenvakbond SRD
Kantoor vrijhof kamer 33. Ons bestuur is weer compleet en bestaat uit Karen Jakschtow, Dennis Dierikx, Basile Lemaire en Gert-Willem van Mourik.
Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen op het gebied van studiefinanciering en collegelden. We houden deze nauwlettend in de gaten en proberen een ieder op de hoogte te houden. Activiteiten: 24 januari, 20.00 uur Algemene Ledenvergadering, Vrijhof zaal 2. Uiteraard komen hier de Ritzen-ontwikkelingen aan de orde. Als discussiepunt staat ook 'Stelselherziening' op de agenda. Verder nog jaarverslag, begroting en speerpunten SRD. 22.1.1995 te Utrecht Bachus Conferentie over 'toekomst hoger onderwijs'; 23.1.1995 19.00 te Utrecht LAC (landelijk actie com.); 24.1.1995 16.00 uur VAWO-discussiemiddag over 'Nieuw stelsel' in TW B209 m.m.v. prof.van Vught en prof. Feil.
Diversen
Taste
Op 20 en 21 januari presenteert Tes Tas-te Ron, het toneelgezelschap van ASV Taste de volgende drie produkties: 'De nieuwe wereldorde' van Harold Pinter, 'Over de schadelijkheid van tabak' van Tjechov en 'Een dialoog van een prostituée met haar klant' van Maraini. De optredens worden gehouden in Concordia-theater aan de Oude Markt en zijn toegankelijk voor iedereen! Aanvang 20.30 uur, kaarten verkrijgbaar bij Concordia-theater en bij ASV Taste, prijs: Tasteleden/CJP/JTK/pas 65+ f10,- anderen f12,50.
Verenigingsagenda: Op 2 februari (week 5 dus) begint het grote spektakel: de ARGUS, een mix van de spanning van de TAG en het avontuur van de Treasure-hunt! Deelname in teams van maximaal 5 personen, inschrijven op het prikbord. Voor meer informatie vraag Wouter Duif. Activiteiten (behalve toneel) alleen toegankelijk voor leden.
ASV Taste, sociëteit Antigoon, Oude Markt 18 (boven La Conga), tel 326238. Openingstijden: zondag 21.00 tot 01.00, dinsdag van 21.00 tot 02.00 en donderdag van 16.00 tot 04.00.
RSK Johannes
Maandag 23 januari is er weer een catechisatie-avond. Deze avonden worden verzorgd door de broeders van de St.Paulus kerk in Enschede. Het geloof en de manier daarmee om te gaan staan centraal. Aanvang 20.00, verzamelen om 19.45 op Maanstraat 30 in Enschede. Heb je vragen of ben je geïnteresseerd, bel: 053-330843.
CSV Alpha
Ook belangstellenden zijn van harte uitgenodigd voor de volgende aktiviteiten: 27 januari: Alpha-diner op 't Paalhuis. 29 januari: Koffie na de kerk bij Erik; dienst om 9.30 in de Lasonderkerk. 1 februari: Societeits-dies vanaf 21.00 in Vivaan (Bastille). De societeit Vivaan is elke woensdag geopend vanaf 21.00. Nadere informatie wordt gegeven door Jeroen (053-777518) en Peter (053-336542).
Musica Silvestra Orkest
MSO zoekt per februari een nieuwe concertmeester. Het MSO is het symfonie-orkest van de UT en telt ongeveer 50 leden. Op het programma staat dit jaar o.a. de eerste symfonie van Brahms. Wij zoeken een violist(e) met voldoende speelniveau en orkestervaring. De voorkeur gaat uit naar een student.
Verder is er nog steeds plaats voor enkele violen, contrabassen, trombonisten en voor een paukenist/slagwerker. Begin mei zal het orkest een reis naar Heidelberg (Du) maken. Bel voor meer informatie Juke (306064) of Ferry (316884).
BSC Duitenberg
Woensdag 25 januari 19.30 uur wordt de cursus 'beleggen voor gevorderden' gegeven in het DISH-hotel. De onderwerpen die aan de orde zullen komen zijn fundamentele analyse en de handel in derivaten. Iedereen is welkom. De kosten voor leden zijn fl 10,- en voor niet-leden fl 15,-. Voor meer informatie tel. 894245 van 12.30 tot 13.30 uur.
Alliantie
Actief worden in of meedenken over het bestuur van de campus? Kom eens bij de Alliantie kijken, één van de partijen van de RCV. De Alliantie kanaltijd nieuwe, actieve mensen gebruiken. Auditorensteun en bestuursvergoeding aanwezig! Verenigingsvergadering maandag 23 januari 20.30 uur in de Vrijhof. Bel Danny (5067) of Wouter (350725) voor meer informatie.
AEGEE
In de komende weken heeft AEGEE-Enschede een aantal gezellige en informatieve activiteiten op het programma staan. Van 19-22 januari is er in Nurmberg het congres 'Disabled in Europe'. Op dit congres worden alle relevante aspecten rond het gehandicapt zijn besproken en 'part time' beleefd. Van 28-29 januari is er in Aachen een forum over 'European structures'. Centraal thema is ontwikkeling van het idee 'Europa' en de rol van AEGEE in de realisatie ervan. Een aantal dagen later vindt er een forum/conference plaats in Baja/Szeged (Hongarije) over 'European integration and historical changes in Eastern Europe'. Het eerste deel van het programma is in Baja (1-3 feb.) en de rest in Szeged (3-5 feb.). Voor meer informatie en inschrijving kun je terecht op de AEGEE-Kamer, Vrijhof 232 (053-892207) of elke woensdag op de borrel in sociëteit Asterion, Stadsgravenstraat 19 vanaf 22.00 uur.
OUT
Nu al in hogere zomersferen komen? Vijf voorstellingen organiseren in het openlucht-theater op de campus? Geef je nu op voor het bestuur van OUT ( Openlucht-theater Universiteit Twente). Het kost je ongeveer een uurtje vergaderen in de week en bij een uitvoering wat meer. Je krijgt een maand auditorensteun. Interesse? Kom langs op het spreekuur van Apollo ( dinsdags: 1225-1345) of bel (89)4404 b.g.g. Mette 074- 504750. Inschrijfformulieren voor de Pythische spelen zijn ook bij Apollo (kamer 30, Vrijhof) te verkrijgen.
Apollo
Vorig jaar was de thema-nacht (Nacht van het geluk) een succes. Dit jaar wil Apollo weer een thema-nacht organiseren. Voor de organisatie hiervan zoekt Apollo enthousiaste mensen. De organisatie kost relatief weinig tijd.
Heb je belangstelling bel dan met Apollo (894404), of kom langs op ons spreekuur. Het spreekuur is elke dinsdag van 12.30 tot 13.30. Ook zijn bij Apollo inschrijfformulieren te verkrijgen voor de Pythische Spelen die mei '95 in Amsterdam plaatsvinden.
Studieverenigingen
Ideefiks
Mensen gezocht voor de Ouderdag, AkCie, TOK en het nieuwe bestuur # Boeken: kom nu eindelijk die bestelde boeken eens even afhalen. De volgende keer gaan de boeken gewoon na de tweede week in de vrije verkoop.
Sirius
De verkoop van boeken vindt ook dit bestuursjaar uitsluitend op de dinsdagen van 12.30 tot 13.30 uur plaats. Op die dag zal de materiaalcommissaris aanwezig zijn om jullie met raad en daad bij te staan.
Inter-Actief
De COLEX organiseert op maandag 30 januari een lezing en demonstratie over de MART-robot. De lezing wordt gehouden in WB Hal IV 206. Voor meer informatie kun je terecht bij de IA-kamer en op de newsgroup inf.student.interactief. #De Algemene Ledenvergadering zal gehouden worden dinsdag 14 februari. Nadere informatie volgt. #De inschrijving voor de Bata44race isgeopend. Schrijf je in bij het Inter-Actief-bord of via e-mail ([email protected]). #Voor 5,6 en 7 Mei heeft de Accie een Turbo Trip '95 naar Praag georganiseerd. Je kunt je nu al inschrijven voor de voorinschrijving bij Hal L224. Voorinschrijvers hebben voorrang bij de eigenlijke inschrijving. De TT wordt samen met TObias georganiseerd. Ook mag je een introducee meenemen. We gaan per bus en overnachten in een hotel. De kosten zullen onder de f100,- blijven.
TObias
Themadag op 27 januari, BB4 over: 'Rol in de wereld van de opleidingsfunctionaris'. Vanuit verschillende gezichtspunten (theoretisch, externe opleidingspraktijk en interne opleidingspraktijk) worden de rollen en benodigde kwalificaties van de opleidingsfunctionaris besproken. Tevens wordt aandacht besteed aan vraagstukken als beroepscode en ethiek ten aanzien van deze professie; en de instrumenten die een opleidingsfunctionaris tot zijn/haar beschikking heeft. Je maakt op een inhoudelijke en praktische manier kennis met de assessment centre-methode. Als je je inschrijft vóór 24 januari zit een geheel verzorgde lunch bij de deelnemerskosten (f 10) inbegrepen.
#Maandag 6 februari: borrel vanaf ongeveer 17.00 uur, in de TObiaskamer, of onder de wenteltrap in Hal B. Nadere info over de plaats volgt nog. #14 Februari is het Valentijnsdag. Liefde, romantiek, en ook nog eens een ware tearjerker: deze dag zal er een zeer romantische film gedraaid worden. Houd de posters in de gaten voor meer informatie.
Alembic
Excursies: 24 januari Wavin, 8 februari een case-study bij Tebodin en voor de eerste jaars Solvay Boekelo.#Symposium Studium Generale over Zweden en
Finland op vrijdag 20 en zaterdag 21 januari in de Boerderij, aanvang: vrijdagavond 19.30 uur en zaterdag 10.00 uur.#Klaverjasavond: vanavond# #Pool en Snooker avond: 8 februari.#Lezingen middag over solliciteren 1 februari in het BB-gebouw.
Arago
Woensdag 25 januari excursie naar Urenco in Almelo. Inschrijven op het Aragobord in de kantine van het EL/TN-gebouw. # Ook voor de excursie naar Holland Signaal in Hengelo op 31 januari, een eerstejaarsexcursie, kun je je inschrijven. # Op 1 februari begint om 13.30 in zaal BB-2 de lezingenmiddag van de sollicitatiecursus. Er zal verteld worden over de sollicitatiebrief, over het gesprek, enzovoort. Alle belangstellenden zijn van harte welkom. Aansluitend borrel in de Alembic-borrelkelder. # Op 2 februari is de gesprekkendag van de sollicitatietraining. Denk je eraan dat je uiterlijk morgen in de pauze je brief kunt inleveren in de Aragokamer, tezamen met de tien gulden deelnamegeld? # 3 februari: COSMOS info-avond in samenwerking met Studium Generale. Voorafgaand aan deze avond een etentje, ergens op de campus. # woensdag 8 februari: de eerste lezingenmiddag. Enkele afgestudeerde technisch natuurkundigen uit het bedrijfsleven vertellen over hun werk. Deze middag is voor alle TN-ers vrij toegankelijk.
Isaac Newton
Op 1 februari vindt de lezingenmiddag van de sollicitatiecursus plaats in BB2! Verdere inlichtingen over de tijden, etc. staan binnenkort op het Newton-bord. Voor leden die aan de proefsollicitaties meedoen geldt: stuur de benodigde papieren op tijd terug! Het bestuur wenst alle gelukkigen die meemogen met EAST een Aziatisch 1995 toe. Mensen die interesse hebben in een bestuursfunctie of meer informatie willen, kunnen zich tot het huidige
bestuur wenden. Wacht daar echter niet te lang mee! Verder is het nog steeds mogelijk om je in te schrijven voor MATCH, de business course van DSM. Haal het formulier op bij Newton! Mensen die interesse hebben om binnenkort te gaan laserquesten en belangstellenden voor de eerstejaars activiteit, let op de Newton-borden!#Lezingen: 24 januari Produkt-intwikkeling bij Oce R&D#Excursies: 31 januari NS-werkplaats in Tilburg, 8 februari Mars(de reep) en voor maart staan Grolsch en de KPN alvast op het programma.
Abacus
28 Januari wordt het zeer hectische nacht. Vanaf 22.00 's avonds zal het Gala 007 aanvangen, waarna de nacht vol zal zitten met allerlei top secret verassingen. Kaarten zijn nog verkrijgbaar in de Abacuskamer tijdens de middagpauze. De entreeprijs voor Abacusleden is % 45 voor niet-Abacusleden % 55. # Vanavond (19 januari): Mathematisch Café. Onder het genot van een consumptie, kan iedere aanwezige luisteren, niet-luisteren naar of zelf sleutelen aan aantrekkelijke wiskundige problemen. De locatie wordt waarschijnlijk lokaal B102 of A144. Let anders goed op de aankondigingsposters. # Eindelijk, eindelijk het is zover. Op gepaste wijze zullen alle P-diploma geslaagden gefeliciteerd worden met hun goede prestatie. De P-diploma uitreiking zal gehouden worden op 9 februari in B109. Iedereen die het diploma in ontvangst mag nemen, zal een leuk presentje krijgen en na afloop met eventuele familie in de mogelijkheid zijn om de gehele P-fase onder het genot van een borreltje nog eens de revue te laten passeren. # Er zijn nog een aantal aktiviteiten waar actieve mensen voor gezocht worden, bijvoorbeeld een snooker- of pooltoernooi. Als je denkt dat je een dergelijk toernooi wilt organiseren of je hebt een ander idee, kom dan even babbelen in de Abacuskamer.
Stress
18 jan: Oud en Nieuw feest in discotheek Outline # Op 1 februari 1995 is de A.L.V. met bestuurswissel. Uitnodiging volgt nog. # 24 jan: excursie Optiebeurs voor eerstejaars # Op 23 februari 1995 is in Rotterdam de landelijke Marketing Associatie dag. Verschillende bedrijven organiseren dan ook individuele workshops. # Binnenkort wordt er een Business Challenge competitie georganiseerd, een wedstrijd in het schrijven van een ondernemingsplan. De wedstrijd is opgezet door alle bedrijfskundige en economische studieverenigingen in Nederland. Inschrijven in teams. Informatie in de Stresskamer.
# De TBK-P commissie gaat op 25 januari naar de NAM. Inschrijven op Stressbord. # Estiem organiseert voor alle avontuurlijk ingestelde TBK-ers een reis naar FINLAND. Geboden wordt: bedrijfsbezoeken (o.a. NOKIA en een papierfabriek), uitstapjes, een Laskiainen-party, meeting met TBK-studenten uit heel Finland, Finnish league ijshockey wedstrijd, veel sneeuw etc. etc. Vervoerskosten zijn ± fl.400,- en verblijfskosten zijn gratis. Interesse? Kom naar de informatiebijeenkomst op donderdag 26 januari, 12.30 u in BB6. # Op 25 en 26 januari wordt in de middagpauze de film "Falling Down" in BB1 in twee delen vertoond. # Wil jij de bedrijvendag voor de hele UT organiseren? Schrijf je in op het Stressbord.
# Moe van de KASTA-case? Kom op 19 januari vanaf 16.00 in de Stresskamer napraten op de after-KASTA-borrel.# Voor alle excursies, vacatures in commissies, enz. geldt: Inschrijven en meer info op het Stress-bord in de hal van BB. Heb je vragen, klachten of suggesties? Kom dan langs in de Stresskamer of bel 893527/47.
ConcepT
Vandaag (19/1) is er een AALV voor alle actieve leden. Daarna is er voor alle actieve leden van het afgelopen jaar een etentje in Van Eijck georganiseerd.* Op 24 januari begint onze eerste lustrumweek. Dan is vanaf 16.00u de openingsreceptie in de Kelderbar van de Bastille met uitreiking van de almanak voor alle leden.* Woensdag 25/1 is het symposium 'Integratie in de bouw; aanzet tot een beter product?'. 's Avonds treedt Hans Teeuwen op in de Agora van de Vrijhof. Kaarten hiervoor zijn te koop bij de receptie van de Vrijhof en in de ConcepTkamer (WB-N122), ze kosten f 7,50. (Aan de zaal f 10,=). Het begint om 21.00u.
* Op donderdag 26/1 is een lezing gepland.* Vrijdagmiddag is er een ludieke sportdag in het sportcentrum. Schrijf je nu in op het ConcepTbord!! De week wordt afgesloten met een feest in de Blauwe Kater. Hier speelt 'Soul Protection' (nieuwe band met bekende spelers).* Op 2/2 is vanaf 15.45u de ALV in WB-T700. Kom luisteren naar de plannen van het kandidaatsbestuur!!* 8/2 organiseert de vakgroep in samenwerking met ConcepT een lezing over het Twente-Mittellandkanaal. *In week 6 zijn er nog twee excursies; naar Spanbeton en de RWZI in A'dam.
Scintilla
Nieuw bij de Stores: Busmiles. Koop bij de Stores en spaar voor gratis strippenkaarten.#De Stores verkoopt de goede ethernetkaarten voor zoewl een Campus-Utnet aansluiting alswel een eigen netwerk thuis. Dit alles uiteraard tegen de aantrekkelijke Sto.
Sport
Nacht van Drienerlo
Van de winter als 't buiten vriest dat 't kraakt, houdt de vv Drienerlo in het sportcentrum in de nacht van 28 op 29 januari 'De Nacht van Drienerlo'. Hier kun je met je team je kunsten vertonen in volleybal, basketbal en zaalvoetbal. We beginnen om half 8 en na afloop (rond de klok van 5 uur) is er een gezamelijk ontbijt.Wil je deze nacht 'live' meemaken gooi dan een briefje in het postvak van de vv Drienerlo in het sportcentrum met daarop: naam, adres en telefoonnummer van de contactpersoon, teamnaam en het (geschatte) aantal teamleden. De kosten zullen ongeveer f70,- per team bedragen. Meer info bij Anneke Wieman (053-895158) of Karen Koppeschaar (053-895094).
DBV Arriba
Introduktiecurus Basketbal onder deskundige begeleiding. Na de curcus die ongeveer uit 6 trainingen zal bestaan, is er de mogelijkheid om met de laagste en dus de gezelligste dames en heren teams de rest van het seizoen mee te trainen. De cursustijden zullen in overleg met jullie vastgesteld worden. Geef je voor 1 februari op via een briefje in de Arriba-brievenbus in het sportcentrum of bel: Els: 310460, Victor: 330144.
Mensa Menu
Week4
ZATERDAG 21 JANUARI
Champignonsoep
***
Hongaarse Goulash
Doperwten-Rauwkostsalade buffet
Rijst
***
Keuze nagerecht
ZONDAG 22 JANUARI
Heldere ossestaartsoep
***
Roomschnitzel Haway-Kerriesaus
# Hamschijf
Groente Macedoine-Rauwkostsalade buffet-Gebakken of Gek. aardappelen
***
Keuze nagerecht
MAANDAG 23 JANUARI
Floridagroentesoep
***
Ribkarbonade-Vleessaus
# Ribkarbonade
Rode kool-Rauwkostsalade buffet
Appelmoes-Gebakken of gekookte
aardappelen
***
Keuze nagerecht
DINSDAG 24 JANUARI
Mexicaanse bonensoep
***
Gebakken of Gepocheerde Visfilet
of Vleesgerecht-Currysaus
Bietjes-Rauwkostsalade buffet
Frites of gekookte aardappelen
***
Keuze nagerecht
WOENSDAG 25 JANUARI
Groentevermicelliesoep
***
Zigeunerschnitzel-Paprikasaus
# Schnitzel
Snijbonen-Rauwkostsalade buffet
Gebakken of gekookte aardappelen
***
Keuze nagerecht
DONDERDAG 26 JANUARI
Kerriesoep
***
Bami Goreng-Loempia-Satésaus
# Japanse rol
Kroepoek-Atjar Tjampoer
Rauwkostsalade buffet
***
Keuze nagerecht
VRIJDAG 27 JANUARI
Chinese tomatensoep
***
Gebakken Tartaar-Uiensaus
# Gebakken Tartaar
Savooiekool-Rauwkostsalade buffet
Carré of gekookte aardappelen
***
Keuze nagerecht
************************************
VEGETARISCH
************************************
MAANDAG 23 JANUARI
Floridagroentesoep
***
2 Kaaskrokantjes-Kaassaus
Rode kool-Rauwkostsalade buffet
Gekookte aardappelen
***
Keuze nagerecht
DINSDAG 24 JANUARI
Mexicaanse bonensoep
***
Capucijners op hun vrije dag
Kerrieroomsaus-Rauwkostsalade
buffet-Gekookte aardappelen
***
Keuze nagerecht
WOENSDAG 25 JANUARI
Groentevermicellisoep
***
Griekse Moussaka
Rauwkostsalade buffet
***
Keuze nagerecht
DONDERDAG 26 JANUARI
Kerriesoep
***
Groente Loempia-Ketjapsaus met
Taugé en Champignons
Tjap Tjoy-Rauwkostsalade buffet
Zilvervliesrijst
***
Keuze nagerecht
H A P A A N D E T A P
KIP BONNE FEMME met garnituur van o.a. Geb.Champignons-Doperwten-
Spek-Ui-Aardappel-Wortel
***
Rauwkostsalade
# = Vleesgerecht van biologisch
dynamisch vlees