Vervoercoördinator Jan Veldman verwacht een fikse uitbreiding van het aantal vergoedingsverzoeken na het uitkomen van de floppy-disk. Het plan moet uiteindelijk een beperking van het aantal autokilometers met twintig procent tot gevolg hebben. Op dit moment worden dagelijks veertigduizend autokilometers door UT-medewerkers gereden.
Het uitbrengen van het informatie-schijfje heeft om verschillende redenen vertraging opgelopen. Het aantal variabelen bleek veel groter dan vooraf gedacht en bovendien veranderden per 1 januari de tarieven voor het openbaar vervoer. Deze week wordt de laatste hand aan de flop gelegd, waarna voor vermenigvuldiging en verspreiding binnen de UT gezorgd kan worden. Rond half februari zal dat afgerond zijn. Gebruikers kunnen, door het intikken van hun postcode, zien voor welke vergoedingen en regelingen ze vanaf 1 januari 1995 in aanmerking komen.
Voor de kerst zijn al wel het informatieboekje en de fiets- en carpoolverklaringen verspreid onder de personeelsleden van de UT. Daarna heeft de telefoon bij de vervoercoördinator niet stil gestaan: 650 medewerkers hebben inmiddels de fietsvergoeding van 350 of 500 gulden aan gevraagd. De belangstelling voor het carpoolen blijkt eveneens aanzienlijk. Behalve de honderd aanvragen voor een vergoeding van mensen die al langer samen het woon-werkverkeer aflegden, is veel informatie over mogelijke meerijders opgevraagd.
Veldman wil de doelrittenbus, die in piektijden tussen Oldenzaal en de UT rijdt, in de nabije toekomst wat meer onder de aandacht brengen. Vooral studenten uit de wijk Deppenbroek blijken nog weinig gebruik van de extra voorziening te maken. (Zie ook andere artikel.)