- Heeft FB het bureau destijds wel voldoende voorgelicht over de verkeerssituatie op de campus en het streven van de UT naar het terugdringen van autogebruik?
- Heeft FB de vervoerscoördinator betrokken bij de herziening van de verkeerssituatie?
- Heeft FB wel stilgestaan bij het feit dat ze nu één van de drukste lanen van de campus, de Drienerlolaan, makkelijker berijdbaar heeft gemaakt? Eén van de drukste lanen, waar ook veel fietsers vertoeven? En daar halen ze notabene fietspaden weg!
Ik moet toegeven dat 'het lint' nu een mooie doorstroom van het verkeer op de campus verzorgt, echter er zijn daardoor wel gevaarlijke situaties ontstaan voor het langzame verkeer. En dat is nu juist wat volgens mij niet beoogd wordt op de campus. Volgens mij is het de bedoeling dat aan het langzame verkeer prioriteit wordt gegeven!
Peter op den Brouw geeft aan dat 'alleen' het aangezicht van de Drienerlolaan is veranderd, maar dit heeft wel een psychologisch effect op het rijgedrag van de automobilist. Voorts moeten de fietsers nu ook op dit stukje asfalt rijden, dus is er minder ruimte voor het verkeer dan voorheen. Het aanbod van een grindlaag op de Drienerlolaan en een verkeersdrempel komt danook op mij over als een sussertje.
Het fietspad moet terug!