Op de campus is een fraaie gitzwarte rondweg aangelegd met strepen er op voor de fietsers zodat het veilig is. Vóór de UT gaat alles op de schop om nog voor het lustrum een rotondegewijze entree te creëren en, wie weet, hebben ze nog meer voor ons in petto.
Vanochtend kwam ik met de bus van lijn 1 uit Enschede naar de UT. Die bleek wegens de werkzaamheden zijn point of return bij het viaduct te hebben. Uitstappen dus, door het zand baggeren (het was droog, dus dat was niet zo'n bezwaar) tot voor het hek bij de portiersloge. Daar hadden we de keuze. Of linksom, waar het hek tot in de cotoneasters was gezet. Je moest na het doorstruinen daarvan anderhalve meter van een muur springen. Of rechtsom, in welk geval je over twee kabelsleuven moest fierljeppen.
Het alternatief was tot voorbij de Broeierd lopen en daar oversteken: twintig minuten omlopen.
Vorige week in het UT-Nieuws verklaarde de spitbaas van de Gemeente, dat we 'niet moesten zeuren'. Er van afgezien dat die meneer kennelijk nog niet aan de beurt is geweest voor de cursus 'Klantvriendelijk Opereren', heeft hij wel gelijk. Zeuren helpt inderdaad niet.
De vervoersregelaars van de UT zijn de afgelopen jaren niet in staat is geweest de TET te bewegen tot acceptabel ochtendvervoer tussen Hengelo NS en de UT. Elk jaar opnieuw slagen ze er niet in enige duidelijkheid te bewerkstelligen in de vakantiedienstregeling van lijn 15 (in die periode kan zelfs de chauffeur van de TET 's ochtends niet zeggen of er 's middags ook een bus rijdt) en nu is het ze weer eens niet gelukt te bereiken dat de wegenbouwers de campus voor voetgangers en fietsers redelijk toegankelijk houden.
Enkele welgeplaatste loopplanken zouden daar in kunnen voorzien en de eerste de beste tweedejaars CT&M-er had daar in een vrij uurtje graag een perfect plan voor gemaakt.
Het zal me benieuwen hoe de openbaar-vervoerstructuur er na de opening van het station Drienerlo uit gaat zien. Ik hou m'n hart vast.