Actie voor behoud doorgaande trein

| Redactie

Rover-Twente voert actie voor het behoud van de doorgaande spitstreinen tussen Zutphen en Enschede. De NS wil die namelijk per 24 mei, wanneer de nieuwe dienstregeling in gaat, opheffen. Stoptreinen uit Zutphen rijden dan niet meer door naar Drienerlo en Enschede maar via Hengelo verder naar Oldenzaal. Voor reizigers uit Zutphen, Lochem, Goor en Delden die naar Enschede en Drienerlo willen reizen

Rover-Twente voert actie voor het behoud van de doorgaande spitstreinen tussen Zutphen en Enschede. De NS wil die namelijk per 24 mei, wanneer de nieuwe dienstregeling in gaat, opheffen. Stoptreinen uit Zutphen rijden dan niet meer door naar Drienerlo en Enschede maar via Hengelo verder naar Oldenzaal. Voor reizigers uit Zutphen, Lochem, Goor en Delden die naar Enschede en Drienerlo willen reizen (volgens Rover 75 procent van de passagiers) betekent dat een extra overstap in Hengelo. Een ongemak dat al gauw drie minuten meer reistijd oplevert, de kans op vertragingen aanzienlijk verhoogt en het reiscomfort vermindert.

Rover is van mening dat er in de ochtend èn in de avondspits minimaal vier treinen rechtstreeks tussen Zutphen en Enschede moeten rijden. Vooralsnog bestudeerd NS de mogelijkheid om twee doorgaande verbindingen in stand te houden. Eén in de ochtend- en één in de avondspits.

Vorige week donderdag voerden forenzende Rover-leden een succesvolle handtekeningenactie in de spitstreinen van Zutphen naar Enschede. De onafhankelijke reizigersvereniging probeert met de actie - die door UT-vervoerscoördinator H.B. Lubbers-Schey en de Stichting Enschede Studentenstad wordt ondersteund - de NS op andere gedachten te brengen.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.