Mens en werk

| Redactie

Chauffeur Herman Veltman heeft, sinds hij voor de UT werkt, al meer dan tien dienstauto's versleten. Maar wat wil je ook als je 60.000 kilometer per jaar rijdt en de wagens regelmatig voor een nieuw exemplaar worden ingeruild. Veltman begon op 1 januari 1969 met een Chevrolet: 'Dat enorme zeilschip werd opgevolgd door een stuk of vijf Mercedessen. Daarna verscheen de Ford Scorpio. Dat was niks. En

Chauffeur Herman Veltman heeft, sinds hij voor de UT werkt, al meer dan tien dienstauto's versleten. Maar wat wil je ook als je 60.000 kilometer per jaar rijdt en de wagens regelmatig voor een nieuw exemplaar worden ingeruild. Veltman begon op 1 januari 1969 met een Chevrolet: 'Dat enorme zeilschip werd opgevolgd door een stuk of vijf Mercedessen. Daarna verscheen de Ford Scorpio. Dat was niks. En sinds maandag rij ik in mijn vierde Renault Safrane.' Veltman toert met de leden van het College van Betuur niet alleen maar door Nederland. Hij moet ook regelmatig naar Duitsland, Denemarken, België en Frankrijk. Over de avonturen die hij tijdens zijn reizen meemaakt wil hij niet veel loslaten. 'Tijdens studentenprotesten is de auto wel eens met verfbommen bekogeld. En ik heb ook wel eens een hele dag op de Duitse Autobaan in de file gestaan. Maar wat de leden van het CvB achterin allemaal bespreken kan ik niet vertellen. Dat valt onder mijn beroepsgeheim.'

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.