Bij projectonderwijs worden vaak nadelen genoemd. Het zou vooral veel tijd kosten om naast het uitvoeren van het project ook nog de theorie van een vakgebied te leren. Oosterhuis-Geers rekent daar echter subiet mee af: 'Vroeger moest je vooral veel kennis tot je nemen. Boeken waren schaars, dus het was moeilijk om aan informatie te komen. Er moest zoveel mogelijk dat hoofd in. Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Het is belangrijker geworden dat je leert waar je kennis vandaan kunt halen en hoe je die moet gebruiken.'
Oosterhuis:'Mijn ideaalbeeld is als volgt. Studenten worden veel meer geïntegreerd in de faculteit. Ze worden van de meet af aan een soort onderzoekers die in teams opdrachten voor het bedrijfsleven of de faculteit uitvoeren. De docent functioneert daarbij als coach. Voor het opdoen van de theoretische kennis is hij of zij namelijk niet meer nodig. Daar komen in de volgende eeuw meer dan voldoende andere hulpmiddelen voor beschikbaar. De studenten kunnen met dit systeem alle relevante vaardigheden opdoen. Bijkomend voordeel is dat studenten ruim betaald kunnen worden voor hun eigen verrichtingen. '