Nieuwe website voor voortgezet onderwijs

| Redactie

Op het onlangs gehouden Nationaal Informatica Onderwijscongres (NIOC) is de nieuwe website 'Interesse voor Techniek' (www.techniekorientatie.nl) gelanceerd. De website is bedoeld voor docenten exacte vakken en decanen in het voortgezet onderwijs en voor studievoorlichters in het hoger onderwijs.

De site is een initiatief van de binnen de UT gevestigde Initiatiefgroep Meisjes en Techniek (IMT). De resultaten van haar projecten wil de IMT landelijk beschikbaar stellen via deze website. De IMT heeft de site ontwikkeld in samenwerking met het Emancipatiebureau Overijssel en Metrovision.

In 1998 won de IMT met haar projecten voor het voortgezet onderwijs de nationale Hoger Onderwijs Emancipatieprijs, die toen voor het eerst werd uitgereikt. Een van de bekroonde projecten was het onderwijsprogramma 'Studie en Beroepenoriëntatie via Internet', het zogenaamde SBOI-project. Met de lancering van de nieuwe website is de complete lesmodule nu direct opvraagbaar via Internet. Via de site kunnen de scholen voor voortgezet onderwijs tegen geringe kosten op een snelle en makkelijke manier over al het benodigde lesmateriaal beschikken. Interessant is de mogelijkheid dat de scholen via de website een database kunnen raadplegen. De database levert namen en adressen voor de organisatie van meeloopdagen binnen bedrijven.

De komende tijd werkt de IMT verder aan de invulling van de overige twee sub-sites: 'Lesmodulen en Opdrachten' en 'Gender en Techniek'. Op de eerstgenoemde site zal het lesmateriaal worden geplaatst van het project 'Meten aan de Mens', het tweede project van de IMT. Dit lesprogramma wordt op dit moment volledig bijgesteld. Bovendien is deze subsite de plaats voor overige opdrachten en lesmodulen, die door de Universiteit Twente of anderen zijn en worden ontwikkeld. Een andere mogelijkheid is de verwijzing naar andere sites die voor techniekdocenten interessant zijn.

Voor nadere informatie: www.-techniekorientatie.nl

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.