Harddiskfabrikant Western Digital heeft het CIV geïnformeerd over mogelijke fabricagefouten in bepaalde versies harddisks van dit merk, die in de afgelopen maanden verkocht zijn. De fabricagefout kan er in bepaalde gevallen voor zorgen dat de gebruiker alle data verliest. Het CIV adviseert dan ook iedere klant, die in de afgelopen maanden een complete PC of harddisk heeft gekocht bij de CIVshop, te onderzoeken of de gekochte PC tot deze probleemcategorie behoort. Dit blijkt uit een persbericht van het CIV.
Niet alle harddisks van Western Digital vallen onder de genoemde categorie. Alle gebruikers van een UT-werkplek, die recent een nieuwe PC hebben gekregen, dienen zicht te vervoegen bij de technische ondersteuner van de beheerseenheid. Alleen hij of zij kan voor uitzoeken of de PC terug moet naar de CIVshop. Indien men de PC voor privégebruik heeft gekocht, dient zelf een test te worden uitgevoerd. Men kan dit doen door te surfen naar de Website van Western Digital; http://www.wdc.com/fitness/drive-
alertPC.html. Men treft daar een instructie aan (in het Engels) hoe de drivetest is te gebruiken.
Wanneer een harddisk tot de probleemcategorie behoort kan de PC ter reparatie in de CIVshop worden aangeboden of kan de losse harddisk geruild worden. Men lette er daarbij wel op dat de bovengenoemde test is uitgevoerd op de eigen PC, ander kan de CIVshop het verzoek niet in behandeling nemen. Voor een snelle en correcte afhandeling is het raadzaam een aankoopbewijs mee te nemen.)
Voor meer informatie: Pieter Hof, tst. 2412 en/of Harry Bartelink, tst. 2305.