Problemen met inbelvoorziening

| Redactie

Het probleem met de inbelvoorziening doet zich volgens het CIV alleen voor bij de gebruikers van een analoog 56kbps modem. In totaal hebben zo'n 50 gebruikers (van de 4200 aansluitingen) melding gemaakt van moeilijkheden tijdens het inbellen. Gebruikers van andere modems (33,6kbps en 28,8kbps) en ISDN hebben geen last van inbelproblemen. In alle gemelde gevallen kan het modem geen verbinding (link

Het probleem met de inbelvoorziening doet zich volgens het CIV alleen voor bij de gebruikers van een analoog 56kbps modem. In totaal hebben zo'n 50 gebruikers (van de 4200 aansluitingen) melding gemaakt van moeilijkheden tijdens het inbellen. Gebruikers van andere modems (33,6kbps en 28,8kbps) en ISDN hebben geen last van inbelproblemen.

In alle gemelde gevallen kan het modem geen verbinding (link) opzetten met een modem in de zogenaamde inbel-router van Castel. Het opzetten van deze verbinding hangt af van de gemeenschappelijke mogelijkheden van beide modems en de kwaliteit van de verbinding. 'Mede omdat de problemen met inbelvoorziening sinds oktober spontaan zijn ontstaan, wordt op dit moment met name gekeken naar de inbelvoorzieningen van Castel en de telefoonlijnen van KPN Telecom. Dit idee wordt mede versterkt door het gegeven dat Castel en KPN ook landelijk geconfronteerd worden met dezelfde problemen,' aldus het CIV.

Om op korte termijn toch tot een oplossing te komen heeft het CIV in samenwerking met Castel, KPN Telecom en de leveranciers van de door de CIVshop geleverde modems een aantal mogelijkheden voor handen. Op de Website van het CIV, www.utwente.nl/civ, treft de gebruiker een uitgebreid overzicht van deze mogelijkheden aan. Voor de minder technisch

georiënteerde UT-medewerker adviseert het CIV eventueel contact op te nemen met de ICT-ondersteuner van de eigen beheerseenheid. Komt men er dan nog niet uit, dan kan men contact opnemen met de CIVhelpdesk, tst. 2311.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.