Aanleiding tot de door de dienst Huisvesting en Onderhoudszaken in nauwe samenwerking met de groencommissie van de UT geproduceerde plannen vormen de gevaarlijke situatie op de Drienerlolaan, waar door automobilisten soms veel te hard wordt gereden, het nijpend gebrek aan parkeermogelijkheid voor gebruikers van het BB-gebouw en het verkeersknooppunt bij de hoofdportier. (...)
De reconstructiewerkzaamheden nemen ongeveer anderhalve maand in beslag en vergen een investering van anderhalve ton. Het plan voorziet in de volgende maatregelen:
-De Drienerlolaan wordt auto-onvriendelijk gemaakt. De linkerrijbaan vanaf de portiersloge gezien wordt afgesloten en gedeeltelijk als parkeergelegenheid ingericht. Het aantal parkeerplaatsen wordt daardoor nagenoeg verdubbeld. Verder krijgt deze toegangsweg een flauwe bocht.
-De kruising van de Drienerlolaan met de Drienerbeeklaan en de Hallenweg vervalt.(...)
-Langs de eenbaans-Drienerlolaan komt een apart fietspad op de plaats van het wandelpad.
-Even voorbij de portiersloge komt een voorsorteerstrook voor het verkeer dat linksaf de Drienerbeeklaan in wil.
-De rietaanplanting in de grote bak naast het BB-gebouw maakt plaats voor een fietsenstalling.