De site van de UT vermeldt, al knipperend, het nieuwe fenomeen. De nieuwe eerstejaars hebben frisbeeënd kennisgemaakt met dit kleine wonder. Bovendien was de nieuwe dienst, zij het wat onwennig, vertegenwoordigd op de IK-Campus-Expo. Alle studenten kunnen op de achterzijde van hun bewijs van inschrijving lezen waar je terecht kunt. Het moge duidelijk zijn: voor al je vragen over studentenvoorzieningen & campus bel je 8080.
De betrokken diensten zijn twee reorganisaties verder. De studenten-organisatie roepen er al jaren om. De beleidsmakers hebben het ook al vele malen geopperd. Je kunt gerust stellen dat het wat moeite heeft gekost. En ...? En ons aller UT-nieuws besteedt welgeteld 72 woorden in een klein weggedrukt kolommetje aan dit heugelijke nieuws. Het feit dat de nieuwe Dienst Studentenvoorzieningen & Campus (DiSC) er al in de tweede maand van zijn bestaan in is geslaagd om als eerste op de UT de één-balie-gedachte tot uiting te brengen. Het feit dat DiSC het uiterste aan flexibiliteit en inspanning aan haar medewerkers (heeft) gevraagd. En dat dat alles gebeurt met alleen de service aan de studenten voor ogen. Dat is uniek en verdient toch duidelijk wat meer aandacht.
Als een van de organisaties die keer op keer verzochten tot het ten uitvoer brengen van de één-balie-gedachte zijn wij in ieder geval erg blij met het bereikte resultaat en we willen DiSC daar dan ook van harte mee feliciteren.
Fractievoorzitter CaBaal en Centrale Studentenraad (CSR)