Toen het TOP-programma vijftien jaar geleden werd opgestart, was dat voor Nederland iets volstrekt nieuws, maar voor Amerika op dat moment 'business as usual'. Na vijftien succesvolle TOP-jaren was het de hoogste tijd om te bezien of Twents TOP-ondernemerschap nog iets kan leren van het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Na de introductie van Mark Weaver, hield een aantal van de bedrijven een korte presentatie over het ondernemerschap, hun ervaringen en hun ambities voor de toekomst. Mark Weaver gaf na elke presentatie zijn visie op specifieke problemen die naar voren kwamen, en probeerde in discussie met de zaal en Leo Essink deze problemen te verhelpen.
Bij de jonge bedrijven kwam vooral het opstarten aan bod: wanneer neem je personeel aan, hoe bereik je de markt. De reeds langer bestaande bedrijven kampten meer met problemen als: hoe moet je doorgroeien, moet je nieuwe markten aanboren. Vanwege deze diversiteit kon Mark Weaver zijn vakkennis goed etaleren. Ook leerden de bedrijven veel van elkaars ervaringen.
Na afloop sprak men van een geslaagde masterclass, die veel bedrijven stof tot nadenken gaf over hun ondernemerschap.
De masterclass gaf de ondernemers stof tot nadenken
(foto Arjan Reef)