Uit onderzoek van de Consumentbond is gebleken dat digitale artsen vaak slechte adviezen geven aan bezoekers van hun sites. Daarnaast duurt het ook meestal lang voor men antwoord krijgt en hangt er regelmatig een prijskaartje aan de digitale adviezen. Ook worden patiënten te weinig doorverwezen naar 'echte' artsen. De Consumentenbond bezocht alle Nederlandse dokterssites (zeven in totaal) en bracht tevens vijf buitenlandse websites een bezoekje. Iedere digitale arts kreeg twee vragen voorgelegd, waarop vaak foute antwoorden werden gegeven. Zo kreeg een 39-jarige neppatiënte met slaapproblemen onmiddellijk slaaptabletten voorgeschreven terwijl dat in haar geval juist niet zou moeten.
Opmerkelijk
Uit onderzoek van de Consumentbond is gebleken dat digitale artsen vaak slechte adviezen geven aan bezoekers van hun sites. Daarnaast duurt het ook meestal lang voor men antwoord krijgt en hangt er regelmatig een prijskaartje aan de digitale adviezen. Ook worden patiënten te weinig doorverwezen naar 'echte' artsen. De Consumentenbond bezocht alle Nederlandse dokterssites (zeven in totaal) en brach