Opmerkelijk

| Redactie

Uit schattingen in de literatuur blijkt dat slechts tien tot twinig procent van het geïnvesteerde vermogen in opleidingen binnen bedrijven, tot blijvende verandering in werkgedrag leidt. Dit stelt Ida Wognum in haar proefschrift waarmee ze vorige week op de UT promoveerde. Wognum enquêteerde 44 bedrijven uit de sectoren industrie en financiële & zakelijke dienstverlening. Voor de opleidingen '

Uit schattingen in de literatuur blijkt dat slechts tien tot twinig procent van het geïnvesteerde vermogen in opleidingen binnen bedrijven, tot blijvende verandering in werkgedrag leidt. Dit stelt Ida Wognum in haar proefschrift waarmee ze vorige week op de UT promoveerde. Wognum enquêteerde 44 bedrijven uit de sectoren industrie en financiële & zakelijke dienstverlening. Voor de opleidingen 'automatisering' en 'sociale vaardigheden' onderzocht ze hoe opleidingsvorming had plaatsgevonden. Ze noemt dat proces strategische afstemming. Opleidingsdoelen en opleidingsaanbod moeten volgens de promovenda afgestemd zijn op het werkgebied van de arbeidsorganisatie. Haar belangrijkste conclusie: het loont te investeren in een afstemmingsproces met zoveel mogelijk functioneel betrokken managers en andere wertknemers.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.