Onderzoek naar UT-imago

| Redactie

De UT start deze week met een groot onderzoek naar haar imago en uitstraling. Via de UT-website worden studenten, medewerkers en alumni gevraagd naar hun mening over deze universiteit. In een later stadium zal ook de buitenwacht zijn oordeel kunnen geven over het `merk' UT.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Newcom Research & Consultancy.

De achtergrond ervan is, volgens Gerard van Emous van Bureau Communicatie, de vraag of de Universiteit Twente nog altijd voldoet aan de kwalificatie `ondernemend'. `We kunnen wel denken van wel, maar we willen dan ook bevestigd zien dat we op de goede weg zitten. Misschien oordeelt men wel anders en zal de UT juist veel harder aan haar uitstraling moeten werken en daarbij ook haar logo en huisstijl moeten aanpassen. De centrale vraag bij dit alles is: wat bindt ons?'

Dat logo doet inderdaad wat gedateerd aan, zeker als de diepere betekenis ervan duidelijk wordt: een verstrengeling van de kernen techniek en maatschappijwetenschappen. De houdbaarheidsdatum van die symboliek is wat dit nieuwe college van bestuur betreft verstreken, aldus Van Emous. De tijden zijn veranderd, nieuwe waarden doen sinds de komst van Anne Flierman hun intrede, zoals transparantie, betrouwbaarheid en ambitie. Daarnaast is er een bestuurlijke agenda waarin de prioriteiten van de UT voor de komende jaren staan aangegeven. Met, naast een kwaliteitsslag op het gebied van onderzoek en onderzoek, items als moderne, efficiente bedrijfsvoering, internationalisering en HRM-beleid. Er is een stuurgroep gevormd die het onderzoek gaat begeleiden.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.