Lustrumfeest flopt volledig

| Redactie

Alle ingrediënten voor een uitbundig feest leken aanwezig: een prachtige tent, hilarische komedianten en een geweldige band. Desondanks liep het UT-lustrumfeest voor studenten vorige week woensdag uit op een mislukking. Nog geen honderd bezoekers kwamen op het seventies-festijn af, terwijl op meer dan het tienvoudige was gerekend. Resultaat: een financiële strop en een teleurgestelde organisatie.

Omdat de uitnodigingsmail voor het feest door de Studion Union was verstuurd, werd die door iedereen gezien als de organiserende partij. `Onterecht,' volgens Yke van Dijk, portefeuillehouder commercie en communicatie van de Union. `De UT, in casu Bureau Communicatie, organiseerde het feest in het kader van het 45-jarig bestaan van de universiteit. Wij hebben aangeboden te helpen met de promotie en hebben flyers en posters laten maken.' Wie die moest verspreiden was echter niet duidelijk, aldus de Union. `Uiteindelijk hebben wij dat zelf maar gedaan.'

Van Dijk wijt de slechte opkomst niet alleen aan de gebrekkige promotie. `De planning was ook ongunstig. Tijdens de tentamenweek zit niemand op feestreclame te wachten en zo aan het begin van een nieuw kwartiel zijn veel mensen nog hard aan de studie en willen ze niet feesten.'

De wel aanwezige studenten vermaakten zich desondanks prima en genoten van de optredens. `Ik heb lang niet meer zo gelachen,' vertelt Van Dijk over de komedianten die de avond openden. Ook de band werd positief beoordeeld. Papa di Grazzi speelde covers van vroeger en nu, en toverde bij elk nummer een eigen outfit en danseressen tevoorschijn.

Tijdens het lustrumfeest zou de best verklede bezoeker een weekendje Parijs winnen. Enkele feestgangers hadden zich dan ook flink uitgedost. Desondanks heeft nog niemand zijn beloning in ontvangst mogen nemen. Volgens evenementenmanager Tonnie Buitink gaat de prijs er alsnog uit: `Als het Unionbestuur mij zegt wie de winnaar is, dan zorg ik dat deze persoon een weekendje Parijs krijgt.'

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.