Al langere tijd heerst er onvrede over de gang van zaken rondom de verbouwingen bij de Horst. Geluidsoverlast, slechte ventilatie, defecte verwarmingen, een té grote afstand naar de parkeerplaats en een niet werkende koelcirkel. Op een door de Vastgoedgroep belegde bijeenkomst, twee weken geleden, werden kritische vragen van medewerkers niet beantwoord en dat zorgde voor frustraties.
Ray Klumpert, bedrijfsingenieur van CTW, bracht de problemen in kaart. Duidelijk is nu dat deze deels veroorzaakt zijn door eenzijdige communicatie van de Vastgoedgroep en deels door slecht onderhoud van het Facilitair Bedrijf. Daarnaast is er ook `klein leed', zoals de grote wandelafstand tussen parkeerplaats en werkplek en het lelijke uitzicht op de koelvijver en de enorme fietsenzee.
Decaan Rikus Eising heeft sinds zijn aantreden, ruim een half jaar geleden, dan ook al veel klachten moeten aanhoren. Desondanks vindt hij dat het aan een stukje humor niet mag ontbreken. `Dus deelde Sinterklaas onlangs paraplu's uit aan alle medewerkers', vertelt hij. `Zodat ze in ieder geval droog van de parkeerplaats naar de Horst kunnen wandelen. En wie weet wat de Sint nog meer in petto heeft.'
Eising beseft natuurlijk dat hij daarmee niet het leed van een defecte verwarming oplost. Ray Klumpert: `Die problemen hebben te maken met een stukje onderhoud. De capaciteit van de verwarming is bij flinke vorst onvoldoende en het schort aan goed onderhoud door het FB.' Decaan Eising vult aan dat er gesprekken gaande zijn met de nieuwe interim-directeur van het FB, Leo Frijters. `Hij ziet in dat er wat moet veranderen in de onderhoudsgroep en heeft toegezegd dit aan te zullen pakken.'
De communicatie met de Vastgoedgroep blijft lastig, geven Klumpert en Eising toe. Collegelid Kees van Ast zal hier een rol moeten gaan spelen, denken zij. Eising: `Méér en regelmatige informatiebijeenkomsten van de Vastgoedgroep zouden ook helpen. En dan bijeenkomsten waarin de VGD zich openstelt voor kritiek.'