De UT maakt het weer boerenbont

| Redactie

Als trouwe ex-UT'er lees ik bijna iedere week het UT-Nieuws. Je wilt toch op de hoogte blijven van wat er op je Alma Mater speelt, nietwaar? Wie schetste mijn verbazing toen mijn oog afgelopen week op de nieuwe naam `De Boerderij' viel. Bij mijn vertrek (juli 2005) was dat nog de Faculty Club! Die naam was destijds bewust gekozen vanwege de internationale uitstraling. Want een beetje zichzelf respecterende universiteit heeft een Faculty Club. De UT dus ook en wel eentje die het imago van de UT zou uitstralen. Dus geen stoffige leren fauteuils maar een dynamische en innovatieve inrichting met een kwaliteitsrestaurant.

Hoewel we architect Abel Blom niet zover kregen om de plafonds in die stijl te ontwerpen leek de verbouwing redelijk geslaagd. Voor de jonge garde: omdat de Bastille werd verbouwd voor de Student Union kreeg het aldaar gevestigde gastenrestaurant een plek in de toenmalige Boerderij (waar destijds bureau communicatie zat). Het pand werd met het oog daarop grondig gerenoveerd. En kreeg de naam Faculty Club.

Niet iedereen was even gecharmeerd van de nieuwe naamgeving, want het zou iets elitairs hebben. Mischien. Maar er is niets mis met een universiteit die streeft naar een eigen uitstraling en een ontmoetingsplaats wil creëren voor haar medewerkers en haar omgeving. Het is triest om te zien dat die ambitie de nek is omgedraaid. Nu lees ik ook dat de UT op zoek gaat naar een nieuw logo. Wellicht is een hooivork een idee? En om het corporate image er goed in te krijgen: schaf dan ook die mooie rode hoogpolige tafelkleedjes aan voor alle kantines, met boerenbont als standaardservies. Als kerstcadeau tenslotte adviseer ik een blauwe kiel en klompen voor alle medewerkers. Dan is het tenminste duidelijk waar we voor staan.`

De Boerderij
De Boerderij



Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.