Leon van Ginneken (21) is vierdejaars werktuigbouwkunde, maar houdt zich dit jaar in de organisatiecommissie bezig met sponsoring. Hij was blij verrast toen Imtech zomaar het hoofdsponsorschap toezegde. `Bij de Techniekbedrijvendagen in Rotterdam liep ik een recruiter van Imtech tegen het lijf, die ik een aantal weken later bij de Nobiles Carrièredagen in Utrecht wederom tegenkwam. Hij was erg enthousiast over de Batavierenrace en bracht me in contact met hun PR-baas.'
Van Ginneken belde en mailde wat over en weer met Imtech en uiteindelijk kon hij terecht op het hoofdkantoor in Gouda, met een goed verkoopverhaal over de Batavierenrace. `Eigenlijk was het toen best snel geregeld. Ze hebben echt een alles-of-niets aanpak. Het bedrijf groeit erg snel en zoekt dit jaar liefst achthonderd nieuwe technische mensen. Met de Batavierenrace sluiten ze hun wervingscampagne af.' De Batavierencommissie is blij met deze grote stap. `Op ons kantoor in Enschede hebben we meteen een fles champagne opengetrokken,' vertelt Leon.
De organisatie wil geen uitspraken doen over het precieze bedrag dat Imtech neertelt, maar het geld komt goed terecht, verzekert van Ginneken. `Zonder hoofdsponsor zou het een erg kale race worden en is er geen ruimte voor leuke dingen.' Als hoofdsponsor komt het bedrijf op alle standaarduitingen te staan zoals deelnemershessen, spandoeken, website en het deelnemersboekje. `Maar Imtech heeft toegezegd ook wat speciale dingen te willen doen. Ik vertel nog niet wat precies, maar ze zullen zeker opvallen tijdens de Bata.'