Superreclame

| Redactie

Humorfestival Laughing Matters viert dit jaar z'n eerste lustrum, voor de vijfde keer vindt volgende week het lachspektakel op de campus plaats. Wat ooit begon als een kleinschalig evenement, met maar weinig belangstelling, is inmiddels uitgegroeid tot een megapopulair festijn met landelijke bekendheid. Niet voor niets stond radiozender 3FM vorige week geheel in het teken van `de lach'.

Tonnie Buitink is, als evenementenmanager van de UT, samen met televisiezender BNN belast met de organisatie. `De Batavierenrace en dit festival zijn dé evenementen van het jaar voor mij', zegt hij. `Alhoewel het vooral weinig slapen is en hard werken. Verder is Laughing Matters natuurlijk superreclame voor onze universiteit. Daar ben ik trots op.'

Buitink maakte een lijstje van wat er zoal nodig is om het lachfestival in goede banen te leiden: 50 artiesten, 53 man barpersoneel, 12 techniekmensen, 22 BNN-televisiemedewerkers, 2 tv-trailers, 180 maaltijden, 12 man artiestenbegeleiding, 6 presentatoren, 6 lama's, meer dan 100 vaten bier en 4 dagen een compleet afgehuurd hotel de Drienerburght. En ontelbaar veel lachsalvo's natuurlijk.

Op woensdag 21 maart begint het festival met een speciale voorstelling van De Lama's (foto), de 1400 beschikbare kaarten hiervoor zijn al uitverkocht. Ook voor de zaterdag zijn geen kaarten meer te krijgen. Voor de optredens van donderdag en vrijdag zijn nog tickets te koop, via laughingmatters.nl of bij de receptie van de Vrijhof.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.