Wie: Rob van Dijk (27)
Studie: master communicatiewetenschap
Op weg naar: bibliotheek
| (Foto: Arjan Reef) |
`Het zit er bijna op. Nog een week of drie en dan ben ik afgestudeerd. Eindelijk ja, het heeft al met al wel even geduurd. De eerste twee jaar heb ik eigenlijk niet zoveel aan mijn studie gedaan. Dat kwam omdat ik niet zo goed wist wat ik wilde. In eerste instantie was dat diergeneeskunde, maar daar ben ik twee keer voor uitgeloot. Op gegeven moment beviel de UT toch wel erg goed en ging ik mijn studie ook leuk vinden. Nu studeer ik af richting citymarketing en doe ik een onderzoek naar het online aanbod voor toeristen in 39 grotere Nederlandse steden. Leuk afstudeeronderzoek, maar wel veel werk. Eerst heb ik websites vergeleken en later enkele interviews met gemeenten gehouden. Na mijn afstuderen kan ik gelukkig direct aan de slag, bij Albers & De Vries Communicatie, als communicatieadviseur. Daar heb ik ook mijn afstudeeronderzoek verricht, dus ik ben er geen onbekende. Wel een fijn vooruitzicht ja, dat ik een baan heb. Op dit moment is het in ons vakgebied niet gemakkelijk. Ik hoor verhalen van studiegenoten die al erg lang aan het solliciteren zijn. Of ik nog iets ga missen van het studentenleven? Het stappen op de dinsdag en donderdag zal wel minder worden, maar ach, daar komt een mooi salaris voor terug.' Foto: Arjan Reef.