In de huiskamer staat een grote grijze bank, daarnaast een pooltafel die je kunt omtoveren tot een grote eettafel. En voor de filmliefhebber is er een bioscoopje met 47 stoelen. Michael Slagboom van de vereniging SkyBox die de huiskamer gaat runnen, is trots op het resultaat. `Het is een ruimte geworden waar studenten elkaar kunnen ontmoeten.' De vereniging is speciaal in het leven geroepen voor het beheer van de huiskamer. Het is volgens Michael niet de bedoeling er een soort kroeg van te maken.
Begin 2008 maakte bouwcorporatie De Veste in overleg met bewoners een plan voor een nieuwe ruimte in het in 2007 opgeleverde pand. De studenten kregen een budget, vertelt bedrijfsleider Martijn Holterman van Acasa (dat onderdeel is van De Veste). `Met dat geld konden de bewoners de ruimte naar hun wensen inrichten.'
Het grootste gedeelte van de werkzaamheden is door de studenten gedaan: schilderen, de bekabeling, de bar. Een pittig en tijdrovend werkje, maar het resultaat mag er zijn. Hier en daar staat een plantje, op de bank liggen kussens en er is sfeerverlichting. Michael lacht: `Ja, best een vrouwelijke touch, hè. En terwijl de inkopen door kerels zijn gedaan. Maar we zijn wel geadviseerd door onze vriendinnen.'
| De nieuwe huiskamer in de Box. |