Hogeschool Saxion gaat in beroep tegen de rechterlijke uitspraak dat zij – naar nu blijkt – zeventien voormalige masterstudenten schadeloos moet stellen.
Saxion had de studenten van de masteropleiding Health Care and Social Work ten onrechte een academische mastertitel beloofd, stelde de Almelose rechtbank woensdag in zijn vonnis.
“We respecteren het besluit van de rechtbank, maar gaan wel in beroep”, zegt Rob Admiraal, woordvoerder van de hogeschool. Waarom precies wil hij niet zeggen. De advocaat van de studenten, Toon van Dijk, laat op Sax.nu weten dat hij het beroep wel had verwacht. “Maar ik zie niet in hoe het vonnis in beroep anders zal worden. Het is duidelijk en sterk gemotiveerd. We zullen zien.”
HOP, Hein Cuppen