| Wie: Jori Warmerdam (18) Studie: European Studies, eerstejaars Op weg naar: huis |
Bij de bushalte tegenover de Cubicus staat Jori op zijn bus te wachten. `Ik ga naar Eibergen, lekker een beetje thuiszitten. Heen en weer reizen is soms best lastig, ik doe er ongeveer veertig minuten over om thuis te komen. Vandaag had ik een korte dag en dan is reizen extra vervelend. Ja, ik woon nog bij mijn ouders maar ik ben wel op zoek naar een kamer. Maar ik heb geen haast, ik kijk rustig rond. Ik wil het liefst in Enschede wonen. Een kamer op de campus lijkt mij niets. Ik hoef niet zo nodig op school te wonen, dat lijkt mij een eng idee. De stad lijkt mij gezelliger. Het hoeft niet midden in het centrum, maar wel daar in de buurt. Ik ben op de UT gaan studeren omdat dit de enige plek was waar ik de opleiding ES kon volgen. Het bevalt mij tot nu toe goed. De studie is wel erg druk maar de lessen en de mensen zijn leuk. Wat ik de rest van de dag ga doen? Vanmiddag ga ik saxofoon spelen en vanavond werken, maar nu moet ik snel de bus in.'