Doel van het koffierondje is om medewerkers beter te informeren over de mogelijkheden van de koffieautomaat en de verschillende smaken. Een koffie- en een apparaatdeskundige zullen daarom op allerlei locaties vanaf begin december demonstraties geven. `Het is niet zo dat Autobar een showtje komt geven', vertelt Eveline Kuypers van het Facilitair Bedrijf. `Het is wel de bedoeling dat de deskundigen aan de medewerkers laten zien hoe ze de koffieautomaat beter op hun eigen wensen kunnen afstemmen, door de instellingen aan te passen. Daarnaast zal het een en ander verteld worden over de smaak van koffie en wat we nou precies proeven.'
`Het idee achter deze koffietour is dat koffie een belangrijk onderdeel vormt van onze werkbeleving. Omdat we gebonden zijn aan ons contract met Autobar Holland, zijn we de komende anderhalf jaar niet in staat om nieuwe apparaten aan te schaffen', zegt Kuypers. `Maar daarbinnen hebben we wel de ruimte om het een en ander te doen. Daarom willen we nu adviseren hoe je toch een betere kop koffie tapt. Door bijvoorbeeld de sterktes te vergroten of te verkleinen. Bovendien kan elk apparaat afzonderlijk worden bijgesteld, naar de behoeftes van de medewerkers.'
Biedt deze koffietour dan dé oplossing voor de vele klachten? Kuypers denkt van wel. `Alleen niet voor iedereen. Bij de faculteit MB is inmiddels een pilot geweest van de koffietour en daar waren sommige medewerkers enthousiast en anderen niet. Maar ik hoop hoe dan ook dat we met deze tour een beetje meer begrip kweken onder het personeel.'
De koffietour komt langs in:
Hogekamp 3 december 14.00 uur, apparaat 33 op de eerste verdieping in de Bunker.
Zilverling 4 december 10.30 uur, apparaat 85 vierde verdieping bij entree 4110.
Cubicus 8 december 14.00 uur, tweede verdieping bij pantry C.
Horst 4 december 14.00 uur, apparaat 55 Horstring-Noord.
Vrijhof 3 december 10.30 uur, apparaat 75 tweede verdieping.
Er zullen nog andere locaties worden bezocht, de informatie hierover volgt nog in een nieuwsbrief en via posters.