| Foto: Gijs van Ouwerkerk |
Bij het sportcentrum zijn ze niet meer weg te denken. Externe clubs die er voor zorgen dat het sportcentrum bijna optimaal - 98 procent doordeweeks en in het weekeinde iets lager - wordt bezet. Kassa dus. `Belangrijk voor de UT', zegt Jolinde Gosseling van het sportcentrum. `We zorgen er wel voor dat de studentenverenigingen voorgaan, maar als er dan ruimte is gaan we graag in zee met externe partijen.' Een van die partijen is de nationale gymunie KNGU, afgelopen zaterdag in touw met springwedstrijden (foto). Een andere partij is de nationale volleybalbond, die op zondagochtend gebruik maakt van de faciliteiten. Maar ook een mogelijk minder voor de hand liggende partij als een woningbouwvereniging uit Hengelo ziet in het sportcentrum een prima locatie voor een sportief bedrijfsuitje.
| Foto: Gijs van Ouwerkerk |