De verrichtingen van de studenten zijn elke dinsdag te zien in het RTV Oost-programma Made in Overijssel. Naast hun inspanningen voor de case voeren de deelnemers een spelopdracht uit bij een bedrijf, waarmee ze geld kunnen verdienen. In elf afleveringen kan het bedrag oplopen tot maximaal elfduizend euro. Dat geldbedrag gaat naar het team dat de case het best heeft uitgewerkt. De winnaar wordt morgen bekendgemaakt tijdens het congres Duurzaam Ondernemen dat wordt gehouden bij Polaroid in Enschede. Rector magnificus Ed Brinksma reikt de prijs uit.
Made in Overijssel
Elf teams van twee of drie UT-studenten strijden morgen, vrijdag 11 december, tegen elkaar in de finale van het regionale televisieprogramma Made in Overijssel. Zij hebben de afgelopen weken gewerkt aan verschillende cases over duurzaam ondernemen, aangeleverd door provinciale bedrijven. De cases variëren van het ontwerpen van led-verlichting tot het bedenken van energiezuinige maatregelen voor woningen. Zo buigen drie studenten industrieel ontwerpen zich over een case van Waterschap Regge en Dinkel over het hergebruiken van afvalwater. Zij focussen zich op de badkamer en bekijken hoe water kan worden opgevangen om het toilet mee door te spoelen. Zij krijgen ondersteuning van universitair docent Elma Durmisevic.