`Met pijn in mijn hart neem ik afscheid', zegt Wim Koehorst. `Ach, dat is misschien iets te dramatisch gezegd', nuanceert hij. `Maar ik vind het wel heel jammer dat ik stop. Het is een fantastische functie. Je hebt veel vrijheid, je zorgt ervoor dat de plechtigheid goed verloopt, iedereen is vrolijk en enthousiast en je mag legaal in een jurk lopen, haha! Ik kon deze baan helaas moeilijk combineren met mijn huidige functie in de bediening bij de Faculty Club.' Koehorst werkte ongeveer drie jaar als oproeppedel. Zijn collega Johan Werkman was tien jaar reservepedel naast zijn huidige baan bij UT-beveiliging. `Tien jaar is twee keer een lustrum. Best lang. Dat was zonder de steun van mijn collega's bij de beveiliging niet gelukt. Ze waren altijd bereid om met mij te ruilen. Maar soms is het tijd om te stoppen, anders wordt het zo'n grammofoonplaat die je keer op keer afspeelt.'
Met het afscheid van Johan Werkman en Wim Koehorst blijven student Gerrit Kaper en FB-medewerker Miranda Droste over als oproeppedels naast de twee vaste pedels Gerrit Keizer en Antoinette ten Veen.
| Johan Werkman (links) en Wim Koehorst. (Foto: Arjan Reef) |