| (Foto: Gijs van Ouwerkerk) |
Schutters terug
In 2005 was de Enschedese studentenhandboogschietvereniging Sagittarius voor de laatste keer gastheer van een handboogwedstrijd. Daarna bleef het betrekkelijk stil rond de club. Tot afgelopen zondag, toen 37 schutters uit Nederland hun weg naar het sportcentrum vonden en deelnamen aan een wedstrijd van de Drienerlose vereniging. Een wedstrijd met een officiële A-status. Onder de deelnemers drie leden van Sagittarius. Zij vielen uiteindelijk niet in de prijzen. En de wedstrijd zelf? ‘Die smaakt naar meer’, zegt wedstrijdcommissaris Robin Klaassen, ‘de laatste jaren is er een beetje de klad in gekomen en dat is doodzonde. Daarom hebben we de wedstrijd nu in ere hersteld. Dus volgend jaar weer.’