Golf was lange tijd een elitesport maar begint steeds toegankelijker te worden. Dat vindt Hennie Lubbers een goede zaak: `Het is een fijne sport, je bent lekker buiten en iedereen kan het doen. Vroeger was golf vooral een sport voor belegen mensen maar tegenwoordig zijn het steeds vaker jongeren.' Lubbers, sinds twee jaar fanatiek golfster, raakte vorig jaar in gesprek over de sport met decaan en golfer Paul van Loon. Samen proberen ze golf een prominentere plaats te geven op de UT.
Hun inspanning werpt zijn vruchten af. Tijdens de Gezonde Week voor medewerkers in februari zijn er vijf golfclinics. Als die aanslaan komt er een vervolgcursus waarin medewerkers hun golfvaardigheidsbewijs kunnen halen. Jan Willem Hidskes van het Sportcentrum is in gesprek met de naast de campus gelegen golfbaan GS Driene om te kijken of het mogelijk is om tegen een gereduceerd tarief golfkaarten (de zogenoemde greenfee kaarten) te kopen. Daarnaast wil Lubbers volgend jaar graag een golftoernooi organiseren. Dat zou dan een jaarlijks terugkerend evenement moeten worden.