Interaction Technology: nieuwe naam, kleine verschillen

| Jelle Posthuma

De master Human Media Interaction heet voortaan Interaction Technology. Naast de naamswijziging is ook het programma deels op de schop genomen.

Photo by: Gijs van Ouwerkerk

Zo is de master ‘flink uitgebreid’ met een aantal nieuwe vakken, vertelt UT-hoogleraar en programmamentor Dirk Heylen. ‘Door de nieuwe vakken, waaronder robotica, sluit de master beter aan op verschillende vooropleidingen. Ook sluit de bachelor Creative Technology, de meest gangbare vooropleiding voor dit programma, beter aan op de master.’

De vernieuwde masterstudie telt meer studenten dan voorgaande jaren. ‘We starten nu met 50 studenten, dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.’ Met deze groei zit de opleiding zo’n beetje aan haar taks. ‘We kunnen altijd doorgroeien, maar dan is het de vraag of dat niet te veel druk legt op de docenten.’

Volgende week vrijdag, 7 september, trapt de master officieel af met een klein feestje. Rector Thom Palstra houdt vanaf 15.15 uur in SmartXP van de Zilverling een praatje. Aansluitend zijn er presentaties van onderzoekers en studenten.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.