UT deelt eerste innovatievouchers uit

| Paul de Kuyper

De UT heeft donderdag aan 8 bedrijven een innovatievoucher van 10 duizend euro uitgereikt. Die bon kunnen ze gebruiken voor faciliteiten, begeleiding, training of onderzoek bij een van de zeven Centers of Expertise van de universiteit.

Photo by: Martijn Slont

De innovatievouchers zijn een initiatief van Miriam Luizink, tot eind deze maand directeur Strategic Business Development van de UT. Ze wil met de vouchers het bedrijfsleven stimuleren gebruik te maken van de expertise die op de UT aanwezig is.

50 vouchers

In totaal heeft de universiteit 50 innovatievouchers van elk 10 duizend euro te verdelen. De eerste 8 zijn gisteren toegekend aan Whitefox Technologies, BLUE-tec, SoundEnergy, Van Wees UD and Crossply Technology, BioVolt, Infotopics, DiaBox en EyemergE.

Zij kunnen hun bonnen inwisselen bij de zeven Centers op Expertise van de UT: European Membrane Institute (EMI), Thermoplastic Composites Research Center (TPRC), MESA+ Nanolab, Experimental Center for Technical Medicin (ECTM), Center for Service Robotics (LEO), Virtual Reality Laboratory (VR-lab) en het Designlab.

Per voucher die ze besteden aan bijvoorbeeld een training of om gebruik te kunnen maken van faciliteiten moeten bedrijven zelf minimaal 2500 euro inleggen.

Nieuwe ronde in voorjaar

In het voorjaar van 2016 kent de UT opnieuw innovatievouchers toe. Bedrijven hebben tot eind maart om daarvoor een projectvoorstel in te dienen.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.