Onderzoek naar stadsmensa/disco

| Redactie

De UT-gezelligheidsverenigingen in de Pakkerij laten een marktonderzoek doen naar een gecombineerde stadsmensa/studentendisco in Enschede. Een groep eerstejaars bedrijfskundestudenten stelde een enquête op, die alle belangstellenden vanaf vandaag kunnen invullen via www.markt-onderzoek.tk. Hoewel de enquête en het navolgende marktonderzoek - in het eerste trimester van volgende cursusjaar - onder

De UT-gezelligheidsverenigingen in de Pakkerij laten een

marktonderzoek doen naar een gecombineerde stadsmensa/studentendisco in Enschede. Een groep eerstejaars bedrijfskundestudenten stelde een enquête op, die alle belangstellenden vanaf vandaag kunnen invullen via www.markt-onderzoek.tk.

Hoewel de enquête en het navolgende marktonderzoek - in het eerste trimester van volgende cursusjaar - onder een marketingproject van Bedrijfskunde vallen, is Fact de feitelijke opdrachtgever. De federatie van Pakkerijverenigingen wil namelijk niets liever dan 'een nieuwe studentenfaciliteit met een dubbelfunctie' realiseren.

Het plan voor een stadsmensa voor UT- en hbo-studenten is niet nieuw. Eerdere onderzoeken eindigden echter met het aantonen van de financiële onhaalbaarheid. Fact ziet nu nieuwe mogelijkheden in een veranderde markt, mede omdat het aantal in de stad wonende studentenaantallen sinds het laatste onderzoek aanmerkelijk is gestegen.

Verder ziet Fact kansen voor de stadsmensa door de combinatie met de studentendisco. Waar van 17 tot 20 uur gegeten wordt, kan vanaf 21 uur gedanst worden, is de redenering. Door de gecombineerde exploitatie kan het eventuele verlies op de lowbudget-eetgelegenheid zonodig worden gecompenseerd met de winsten uit de disco-omzet.

De discotheek of bar/dancing zou op vertoon van een collegekaart open moeten staan voor alle Enschedese studenten. De grote voorbeelden van Fact zijn de Woolloomoolloo in Utrecht en Lorre in Delft.

Menno van Duuren


Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.