Oud papier

| Redactie

BUSLIJNEN. Na het ministerie heeft nu ook het college van bestuur van de UT groen licht gegeven voor de uitbreiding van de busdiensten naar en over de campus. Vanaf 27 mei 1990 zal de TET met vier nieuwe c.q. doorgetrokken lijnen het UT-terrein gaan bestrijken. Lijn 1, die om het kwartier van het station Enschede naar Twekkelerveld reed, zal worden doorgetrokken tot onder het viaduct bij de hoofdi

BUSLIJNEN. Na het ministerie heeft nu ook het college van bestuur van de UT groen licht gegeven voor de uitbreiding van de busdiensten naar en over de campus. Vanaf 27 mei 1990 zal de TET met vier nieuwe c.q. doorgetrokken lijnen het UT-terrein gaan bestrijken.

Lijn 1, die om het kwartier van het station Enschede naar Twekkelerveld reed, zal worden doorgetrokken tot onder het viaduct bij de hoofdingang. Als het ministerie van Verkeer en Waterstaat tijdig aanvullende middelen ter beschikking stelt, laat de TET per 26 augustus 1990 deze lijn op werkdagen van 7.00 tot 18.00 uur om het kwartier ook over het campusterrein rijden. Het eindpunt zal dan in het woongedeelte van de campus liggen, waarschijnlijk nabij de Langenkampweg.

De TET komt per 27 mei tevens met de 55, een nieuwe spitsbusdienst van station Hengelo naar de UT. Deze lijn zal rijden op werkdagen van 7.30 tot 10.00 en van 15.00 tot 18.00 om het halfuur. Een tweede nieuwe spitsbusdienst is lijn 68, die elke werkdag van 7.00 tot 9.00 en van 15.00 tot 18.00 uur vanuit Denekamp via Oldenzaal naar de UT gaat rijden.

De rol van lijn 15 zondagavond wordt overgenomen door lijn 57, die elke zondag van 18.00 tot 24.00 uur om het halfuur vanuit station Hengelo de campusflats gaat bedienen. De TET zegt zeer regelmatig klachten te ontvangen van medewerkers en studenten van de UT dat de bestaande nabij de hoofdingang te ver af ligt van de meeste bestemmingen op het terrein. Dit is volgens TET-directeur C. Anker een van de belangrijkste overwegingen waardoor de TET zich bij het samenstellen van de routes heeft laten leiden. Het bedrijf heeft bepaald dat halteplaatsen niet verder dan 300 à 400 meter van de belangrijkste gebouwen af mogen liggen, zodat de busgebruikers op de campus niet meer dan 5 minuten hoeven te lopen. (...)


Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.