Strop met laptops

| Redactie

Eerstejaars aan de Technische Universiteit Eindhoven hebben weinig plezier beleefd aan een partij hightech Toshiba-laptops. Bij de importeur ligt inmiddels een claim van drieëneenhalve ton vanwege technische gebreken. 'Het lag aan het omhulsel van de notebook. Dat was niet hard genoeg', meent de woordvoerder van de Eindhovense universiteit. 'Nee', zegt Toshiba, 'het probleem was de tas die de TU/e

Eerstejaars aan de Technische Universiteit Eindhoven hebben weinig plezier beleefd aan een partij hightech Toshiba-laptops. Bij de importeur ligt inmiddels een claim van drieëneenhalve ton vanwege technische gebreken.

'Het lag aan het omhulsel van de notebook. Dat was niet hard genoeg', meent de woordvoerder van de Eindhovense universiteit. 'Nee', zegt Toshiba, 'het probleem was de tas die de TU/e erbij had geleverd. Die was zo krap, dat studenten te hard in het apparaat moesten knijpen om het op te bergen.'

De Toshiba 6100 was in september vorig jaar met korting verkocht aan veertienhonderd verse eerstejaars. Sindsdien ging eenderde van de apparaten kapot. Het scherm ging gedeeltelijk op zwart, of de VGA-kaart kwam los te zitten. Op een bureau staat het apparaat zijn mannetje wel, maar bij gebruik op locatie is het kwetsbaar.

De TU/e droeg zelf zorg voor de reparatie. De kosten daarvan wil de instelling nu op Toshiba Nederland verhalen. Het computerbedrijf beraadt zich nog over de claim, de TU/e overweegt juridische stappen als de uitkomst haar niet zint.


Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.