Fouten in gids

| Redactie

Voorin de onlangs verschenen interne telefoongids staat een handleiding waarmee gebruikers zelf via internet eventuele fouten kunnen herstellen. Dat is maar goed ook, want de gids bevat een aanzienlijk aantal fouten. Nieuwe medewerkers staan er bijvoorbeeld vaak niet in. Volgens Martin Bosker, coördinator bij het Centrum voor Informatie Voorziening (CIV), is dit te wijten aan het in gebreke blijve

Voorin de onlangs verschenen interne telefoongids staat een handleiding waarmee gebruikers zelf via internet eventuele fouten kunnen herstellen. Dat is maar goed ook, want de gids bevat een aanzienlijk aantal fouten. Nieuwe medewerkers staan er bijvoorbeeld vaak niet in. Volgens Martin Bosker, coördinator bij het Centrum voor Informatie Voorziening (CIV), is dit te wijten aan het in gebreke blijven van contactpersonen, die een voorlopige lijst hadden moeten controleren en dit niet naar behoren hebben gedaan.

Het was dit jaar de eerste keer dat het CIV zorg heeft gedragen voor een nieuwe telefoongids. Met het oog daarop heeft Bosker per beheerseenheid lijsten met telefoonnummers naar contactpersonen gestuurd, die de lijst moesten nakijken en zo mogelijk corrigeren. De wijzigingen zijn echter voor een groot deel uitgebleven. 'Wij kunnen er dus weinig aan doen, want we kennen niet iedereen binnen de universiteit', aldus Bosker. 'Bij het CIV zijn we goed in automatiseren, maar nu waren we afhankelijk van anderen. Het was organisatorisch erg moeilijk. Het CIV heeft geen kennis van de structuur van de universiteit. Ik raad de mensen, die niet of fout in de gids staan, dan ook aan het zelf via internet te verbeteren. Volgende keer maken we gebruik van databases en blijft het handwerk afwezig. Dat zal zeker beter werken.'

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.