Bad Boekelo
Anne F.: `Goed heren, even voortmaken. Die punt handhaven we dus?'
Ed B.: `Ben ik nou echt de enige die twijfels heeft? Ik vind die punt, zo, tja zo hard.'
Kees. v. A.: `Edje, kom op. Als CvB treden we met één gezicht naar buiten. Die punt blijft. Punt uit.'
Anne F.: `Mooi. Door naar punt 2 van de agenda. Die grote klodder bij de u van universiteit. Houden zo?'
Dave B.: `Kan die klodder niet wat vrolijker?'
Gerard v.d. S.: `Jaaa, iets met sterretjes erom heen. Als natuurkundige ben ik dol op sterren!'
Hubert C.: `Als gedragswetenschapper zou ik liever de filosofische gedachte achter die klodder willen bespreken. Wat is de impact ervan op ons dagelijks leven? Nou?'
Erwin S: `Inderdaad, daar valt nog heel wat over te communiceren.'
Dave B: `Ach, hou toch op. Ik vind alles best, als de klodder maar klein blijft. Heel klein, welteverstaan.'
Rikus E.: `Ja maar, dan valt er met zo'n klodder toch niets op te bouwen? Een stevig fundament hebben we wel nodig, lijkt me.'
Paul v. L.: `En jullie hebben vast ook niet nagedacht over de bedrijfsmatige aanpak van die klodder?'
Anne F: `Rustig heren, zo komen we er niet uit.. Misschien moeten we de klodder even laten zitten en doorgaan naar de inktvlek. Die bevindt zich bij de laatste letter, links dus van de t.'
Gerard v.d. S.: `Ik ga d'r gewoon sterretjes van zien! Effe een break, jongens. Allemaal de zwembroek mee? Kom op, we nemen een duik!'
N.B.: dit is een kort verslag uit de geheime notulen van het UMT-overleg in het resort Bad Boekelo op woensdag 11 maart. Daar werd het nieuwe logo tot in de kleinste details besproken. Uit betrouwbare bron is vernomen dat na de duik in het zwembad ook nog enkele waterspetters zijn toegevoegd. Het resultaat wordt in mei aan u gepresenteerd.
Bellen
Een belletje plegen doe je niet zomaar. En al helemaal niet als het gaat om het vinden van geldschieters. Tijd is immers geld. Vooral in crisistijd. Doelgerichte woorden en de juiste intonatie zijn daarom een must. En dat beseft het Solar Team Twente maar al te goed. Nu de zonnewagen zonder sponsorlogo's deelneemt aan de challenge, is elke cent hard nodig. Maar hoe benader je bedrijven in tijden van economische malaise? Een heus callcenter in Langezijds moet uitkomst bieden. Studenten hangen er dag in dag uit met ondernemers aan de lijn. Ze zijn hiervoor speciaal getraind. Hoe kom je over? Hoe bouw je het gesprek op? Wat zeg je vooral wel en wat niet?
De praktijk? Die gaat zo:
STT: `Goedemiddag u spreekt hier met student X. Ik ben op zoek naar de man of vrouw die over sponsoring gaat.'
Bedrijf A: `Momentje.'(wacht, wacht). `Dag, met directeur Y. Waar gaat het over?'
STT: `Eh, ja hallo met eh,'
Bedrijf A: `Waar gaat het om?'
STT: `Om sponsoring.'
Bedrijf A: `Waarvan?'
STT: `Ehm, van de zonneauto.'
Bedrijf A: `De zonneauto? Welke zonneauto?'
STT: `Die van de Solar Challenge in Australië.'
Bedrijf A: `Met die ingewikkelde, futuristische wagens? Ach, hoe heet-ie ook al weer? De Nuna toch?'
STT: `Nou eeh niet echt eh…,'
Bedrijf A: `Och, wat was die gaaf zeg! Jullie winnen ook altijd hè? Niet verwonderlijk trouwens met Nuon als hoofdsponsor en met Wubbo Ockels als boegbeeld. Te gek! En wat een eer dat jullie ons bedrijf ook vragen, zeg. Natuurlijk trek ik de knip voor een plekje op die fantastisch presterende mobiel.
Waarop kan ik het overmaken?'
STT: `Nou, op de rekening van de Universiteit Twente in Enschede.'
Bedrijf A: `Huh, Enschede?'
Tuut tuut tuut.