Nieuw solarteam
Het nieuwe Solar Team Twente, dat in 2009 mee zal doen aan de World Solar Challenge in Australië, is rond. Teamleider is Tim Plattel, student werktuigbouwkunde. Daarnaast zijn er nog dertien studenten bij de race betrokken, zowel van de UT als van de Saxion Hogeschool. Plattel heeft al laten weten dat het nog niet bekend is of de zonneauto van 2007 gebruikt gaat worden of dat het team een nieuwe auto bouwt. `Dat is vooral afhankelijk van eventuele wijzigingen in het reglement.' De studenten gaan vanaf september fulltime aan de slag om op 18 oktober 2009 in Australië aan de start van de tiende World Solar Challenge te staan.
Het Solar Team Twente 2009 bestaat uit Tim Plattel (20), werktuigbouwkunde UT,