'Voor zijn oma's is die bul ook leuk'
Op de mavo koos Gerald Hilderink een D-pakket. Hij wilde naar de mts. Die school maakte hij af, maar dat vond hij niet voldoende. Hij ging naar de hts, die 'eigenlijk een beetje tegenviel'. De studie informatica aan de UT wist zijn honger naar wetenschappelijke kennis wel te bevredigen. Eind januari studeerde Gerald (28) af. Hij kreeg een 9 voor zijn scriptie, die hij deels bij informatica en deels bij elektrotechniek schreef. Nog voor zijn afstudeerpraatje was uitgesproken, had hij een aanstelling als aio bij de vakgroep besturingssystemen en computertechniek van Job van Amerongen op zak. Aan het woord zijn trotse ouders: Jan en Leny Bilderbeek. 'Op de mavo dacht ik al: dat is een man die naar de universiteit moet.'