?Ze zijn echt met iets groots bezig?
Je bent eerstejaars technische natuurkunde. Nog geen half jaar proef en ruik je aan de beginselen van het vakgebied en je wint out of the blue een dagje naar CERN, het walhalla voor natuurkundigen. Het overkwam Sven van Binsbergen, Christa Gjaltema, Julius de Hond, Raymond Veldhuis en Paul Wiersma. Afgelopen donderdag vlogen ze in een dag op en neer naar Genève. De deeltjesversneller onder de grond van dicht bij bekijken zat er helaas niet in. ‘Maar we hebben zeker de indruk dat hier iets groots gebeurt’, aldus Sven.